Ruskans trevlig vecka!

Kära vänner!

Sjutton
vad längesen det var!!! Jag är ruskans ledsen att det blitt' såhär. Men jag har en anledningen till denna kalabalik så snyggt!

I söndags vaknade jag av att Paloma (brevduvan) pickade mig så snyggt i mitt ansikte så snyggt! Hon hade ett litet brev ifrån min älskade lilla gullesnutt Inga-Maj (Varmträsk förståss!) Hon meddelade mig att jag skulle få arslet ur vagnen fort som tusan och komma ut direkt. Ja jag gjorde som hon sa förståss och gick ut. Därute stod det en taxibil vill jag lova, i satt Ingan (Inga-Maj alltså) med sjutton så många väskor. Ja jag undrade ju förståss vad i helsefyr som stod på!

Ingan hade sista-minuten-bokat en resa till Köpenhamn i sex dagar!
Hon var ruskans nyfiken på mina hemtrakter och jag blev ruskigt glad vill jag lova. Det var senast i fjol som jag var där senast, hade glömt hur mycket jag saknade det! Ingan hade förståss fixat allt med min packning och sånt därnt - ja hon är en riktig pärla den där!

Ruskans trevligt var det i alla fall! Det är nog en av de beste resorna jag varit på i år. Vi hade det jättetrevligt vill jag lova! Vi bodde på ett finfint hotell, åt mat på ruskans fina restauranger, drack dansk öl på ruskiga barer - men skojj var det såklart, så snyggt! Ja fy tusan - skulle jag hålla på såhär med detaljer och grejjor tröttnar väl ni vill jag lova!

Igår mitt i natten (vid åtta) kom vi hem så snyggt. Mysan var det! Ingan åkte hem till sitt och jag till mitt - litt' tråkigt att skiljas åt men det var det enda rätta.

Idag ska jag träffa några av Ingans väninnor så snyggt. Ja det blir väl de gamla vanliga Görel Olsson, Fia-Lena Marklund, Torel Gustavsson och Dandrik Jisslund! Ett hop med skvaller-kärringar om du frågar mig men det blir säkert ruskigt trevligt. Ikväll blir det förståss Robinson för halva slanten med gubbarna! Ja i en halvtimme ska titta så snyggt, sen blir det till att delta i Earth-hour. Ja då får gubbarna gå hem! Antingen ska jag nassa eller så kommer Ingan hit så får det väl bli lite mysigt så snyggt!

Ha det ruskans bra pussegull!

/Bestefarsan



En av många partajjer i Danmark. Här på nånn maskerad tror jag väl, ja Bestefarsan vet väl inte så noga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0