Vasaloppet för hela slanten

Hjärtligt hej vänner!

Huvaligen vilken dag det varit, sanna mina ord vänner!

Färdtjänsten kom vid tre på morgonkulan, ingen fara med det - det är ju baskemig vid den tiden jag brukar gå upp! Men sen att sitta i bilen med massor av fruntimmer och käringar som bara gnäller i en sisådär sex timmar, det är inte skojjigt vill jag lova!

Nu kanske några av er vänner undrar var i helsefyr jag var på väg? Jo det ska jag tala om era nyfikna små ostron! Jag skulle förståss till Sälen där Vasaloppet går av stapeln varje år.

Det var urskojj, i år igen. Som jag nog redan nämnt i tidigare inlägg, så snyggt, har jag och min goda vän Yngve Frimansson en liten tradition att åka Vasaloppet varje år. Men Yngve den rackarn tog sig till Sälen på egen hand. Han bor nämligen i Enskede den djäkeln.

Nu är ni väl förstås nyfikna på hur det gick för mig i Vasaloppet då? Det gick ruskigt bra vill jag lova! Inte mitt bästa åk men jag får väl säga att det var kanske topp fem! Tiden var 06.44 - ruskans nöjjd är jag nog alltid, jag är ju trots allt inne på mitt 302:a levnadsår för sjuttsingen!  Inte för att skryta eller så men jag hade vallat mina skidor ruskans bra i år, jag hade en sån härn "Fästvalla" eller kalasvalla som jag kallar det så snyggt, ja det finns en liten historia bakom det namnet fy tusan vad vi skrattade åt det jag och Yngve.

Men trevligt har jag haft det idag, Vasaloppet är jag baskemig en sjudundrans folkfest för helskotta! Hur kan man inte ha haft skojj på en dag som denna?

Nu ska jag ta och gå å' lägga mig!

Ha det himla bra vänner, sov gott!

/Bestefarsan



Se så snyggt Bestefarsan tar sig fram på skidorna i Vasaloppet. Stolt sponsrad av Grumme tvättsåpa är jag också, mitt favorittvättmedel - både för kläder och löständer!

Kommentarer
Postat av: jeanny

sv: hehe eller hur ;D

2009-03-01 @ 22:07:25
URL: http://gadn.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja gud - jag älskar IKEA ;> Hittade allting + lite till ;)

2009-03-01 @ 23:26:05
URL: http://miizing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0