Robinson Cruse, så snyggt!

Kära vänner!

Igår så var det premiär av det ofantligt trevliga programmet Robinson, så snyggt. Jag tycker det är ett mycket charmigt program som handlar om att kunna överleva på maskar och saltvatten. Superkul vill jag lova!

En anledning till att jag är så stormförtjust i detta folkliga program är ju för att jag en gång för mycket länge sedan blev inspolad på en öde ö, alldeles ensam mina vänner! Jag levde på palmhjärta och varaner som jag stekte över en öppen eld. Det var ofantligt spännande, men lite orolig var jag allt, att jag skulle bli fast på ön föralltid.

En dag hände dock något ofantligt spännande.
En annan man kom inflytande på stranden där jag bodde så snyggt. Han presenterade sig som Robinson Kruse. Märkligt namn tyckte jag, men jag kunde inte vara kräsen i ett sådant läge. Tillsammans så levde vi ett primitivt liv, innan vi en dag band i hop havssködpaddor och åkte tillbaka till verkligheten så snyggt.

Såhär i efterhand har Robinson Kruse blivit kolossalt berömd  för sina äventyr, och aldrig har den boven berättat att jag var där före honom! Nej, han är en slug räv vill jag lova, men en hejjare på att få ned kokosnötter, så jag antar att jag inte kan vara så värst förgrymmad på honom, även om han är en ohederlig man, det ska gudarna veta!

Hursomhelst, det var ju såklart inte bara jag och Kruse på ön,
de kom en gång ett helt flygplan till ön, och de sa att de var "Lost". Det har det också gjort ett tv-program om, ytterst spännande vill jag säga! Det visade sig att de kunde flytta på ön och grejer! Där ser man. En edervinnilig osis var det allt, att ingen hade med sig en sådan förtjusande brevduva, då hade vi bara kunnat skicka ett brev och säga "vi är här på Lost-ön, kom och rädda oss!". Haha ja, det var tider det, och sånna minnen !

Nej nu mina vänner, nu är det dags för en liten vaniljbulle innan jag tar tag i dagens bestyr.
Många kramar /Bestefarsan


P.S. Om det fanns ett Ö-råd i min bekanskapskrets så skulle jag inte tveka en sekund på att rösta ut Hans Brandebergare. D.S.



En slumpvist vald bild tagen för ruskans lång tid sen!

Kommentarer
Postat av: Shimmer.nu

Tack så mycket! =)

2009-03-22 @ 13:39:19
URL: http://shimmerbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0