Oj, oj, oj - vilken dejjt!

Hej vänner så snyggt såhär på kvällskvisten!

Ni som känner mig litt' grann så snyggt, vet ju att jag träffade en av de vackraste jäntorna jag träffat i tisdags på bokklubbsmötet : Inga-Maj Varmträsk, ni hör ju bara namnet - det kan ju bara finnas positiva saker med den jäntan! Vi stämde träff idag, eller en dejjt som ni ungdomar kallar det så snyggt!

Huvaligen vad pirrigt det var, hela dagen! Min mage var full med fjärilar så oj, oj, oj hälften vore nog! Jag gjorde mig fin mest hela dan, tappade upp ett varmt bad, köpte en nästrimmer (!), rakade mig med skum och pensel, noppade bryn ja ni vet väl hur man gör sig fina vänner!

Klockan 18 var det dags. Dejten med den sköna mön! Gudskelov och baskemig på en gång var det, vill jag lova! Fy sjuttsingen vad pirrig jag var. Men det gick ruskans bra ändå, när jag såg hennes ansikte dyka upp släpptes all nervositet och den Bestefarsa ni känner igen dök upp: sådär härligt charmig och go, så snyggt.

Jag ska inte gå in på några detaljer, men ruggarns bra gick det i alla fall! Vi bestämde en ny träff på söndag, hon ska nämligen följa med mig till schackklubben - hoppas gubbarna gillar jäntan, hon var nämligen stormförtjust i schack ville hon lova!


Dejjten slutade med en kram, och en liten kyss på min kind. Fy tusen vad jag är glad att jag träffade henne, hujjedamig! Hoppla, jippie, jä! Ja, allt vad ni ungdomar uttrycker er när ni är glada - det gör Bestefarsan med!

Ha det himla bra nu, sov så gott - det kommer jag göra!

/Bestefarsan


Bestefarsan är lycklig som in i hellskotta, sanna mina ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0