Ny jänta-bekantskap

Kära vänner!

Idag har det hänt något alldeles extraordinärt vill jag lova vänner! Nu ska Bestefarsan ta och berätta!


Som ni kanske vet gick jag med i bokklubben Läslössen för ett tag sedan och idag var det ett möte så snyggt! Jag hade med mig boken "Pärlan" ("The Pearl" på engelska så snyggt, men eftersom jag inte kan engelska fick det bli på svenska!) av John Steinbeck, en alldeles ofantligt bra bok - urbra vill jag lova! Menmen, nu till saken!

Det har nämligen kommit in nya medlemmar i Läslössen - urskojjigt tycker jag att det är. Några hade tydligen läst min blogg och blivit inspirerade - sånt blir man lite varm i hjärtat av! En av de nya medlemmarna hette Inga-Maj Varmträsk, så snyggt. Hon såg ut som en grekisk gud, hon var söt som en vaniljbulle, skojjig som mister Bean och inte för att skryta eller så men hon var lika varm och hjärtlig som jag!

Inga-Maj satte sig bredvid mig, mig! Bestefarsan! Hon kunde satt sig var som helst i bokcirkeln, men hon satte sig bredvid mig! Hon måtte gilla mig, jag gillar henne i alla fall!

Inga-Maj hade med sig boken "Jonahs Jonah", den ska jag baskemig ta och läsa, hon har nog en väldigt bra boksmak med tanke på hur hon ser ut. Snäll var jäntan också, lite yngre också - sånt som Bestefarsan gillar! 75 år var hon, men hon kunde vart 60 vill jag lova!

Vi blev så gott som vänner, och jag tror att hon flörtade med mig! Fy tusan vad jag hade fjärilar i magen, vill jag lova! I alla fall, vi bestämde att vi skulle äta ute på torsdag - urskojj ska det bli, men litt' nervös är jag nog alltid. Det är inte varje dag man går på dejjt, så snyggt.

Nu ska jag ta och knoppa!

Ta hand om er, hjärtegull!

/Bestefarsan


Jag är lika glad som när jag festade med gubbarna på Teneriffa -68, om än gladare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0