Nu har jag straffats

God kväll kära vänner!

Idag har jag gjort exakt vad jag lovade er att jag skulle göra igår: straffa mig själv för min dåliga uppdatering. Imorse sände jag helt enkelt iväg Paloma efter färdtjänsten vill jag lova, och den fraktade mig till Volleybollhallen.

Där tillbringade jag två helvetiska timmar vill jag lova. Hujedamig, så ont det gör i armarna av att få den förbaskade bollen på sig. Helsefyr säger jag bara, vem uppfann denna vidriga sport?!

Jag förstod också såsmåningom att lite av mitt hat till volleybollen berodde på att senast jag var och spelade volleyboll så  var det med Hans Brandebergare, den förbluffade räven! Skabbräv är vad han är och förblir. Vi spelade en hel del volleyboll ihop, innan hans jäfla Dagny dök upp och Hans Branderbergare blev som förbytt.

Nej usch, honom vill jag inte tänka på. Men nu har jag iallafall gottgjort mig. Och det vill jag lova mina vänner: om Bestefarsan står i skuld till någon (till er i det här fallet) så gottgör han det alltid. Han tycker dessutom om att tala om sig själv i tredje person, vill han lova!

Nog om det. Efter volleybollsmorgonen så åkte jag och Inga-Maj (Varmträsk) och åt något som hon kallade för brunch, så snyggt! Det är något nytt påfund, som en blandning mellan frukost och lunch, knasigt va? Nåja, oavsett hur knasigt det än var så var det ruksigt gott. Ja, Inga-Maj är ju en hejjare på att hitta på nya, roliga, spännade saker. Precis som jag själv, kan jag tillägga - inte för att skryta eller så!

Nu mina vänner väntar en middag med Inga-Maj, sen blir det Kunskapskanalen för hela slanten innan sängen väntar.

Många kramar /Bestefarsan



Enda bilden från idag. Fy farao vad ful jag ser ut! Jaja, det får väl kompensera lite för de gånger jag varit alltför snygg, så snyggt! Det händer ju ruskigt ofta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0