Jord-timmen, så snyggt!

Kära vänner!

Idag har jorden gjort något urskojj tycker jag!
Det har ju varit denna "jord-timme". För er stackare som missat vad det innebär så kan jag tala om det bums. Jord-timmen går ut på att hela världen mellan klockan 20.30-21.30 ska släcka sina lampor. En hel festlig idé, om jag får uttrycka mig!

Det finns massor av folkliga saker man kan hitta på när man är utan el. Här kommer några förslag:

- Hålla sin käresta i handen! Finns något bättre, så säg?

- Tända ljus. Urskojj!

- Spela kort. Det är ett finurligt tidsfördriv, som jag allt är en rackare på.

- Dansa! Helkul, särskillt om man är en hejjare på det - som jag!

Nej nu kommer jag baske mig inte på något annat
. Men när jag var ung fanns ju inte el. Så vi fick jämt roa oss ändå, och då gjorde vi ju jättefestliga saker som att äta kottar, tälja barkbåtar och kasta macka. Så kul vi hade då kommer dagens ungdomar knappast att ha!

Nu väntar sängen: OCH MINA VÄNNER
: Glöm för sjutton gubbar inte att ställa fram klockan i natt: Sommartid!

Många Kramar /Bestefarsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0