Fredag hela veckan!

Kära vänner!

Visst känns det som fredag hela veckan när man är förälskad, som jag är? Jo, det tycker jag. Jag är ju så barnsligt förtjust i Inga-Maj Varmträsk, och jag kan inte för mitt liv förstå att jag måste vänta ända till söndag innan jag får se hennes vita löständer skina upp framför mina ögon igen. Nej sanna mina ord: hon är en riktig pärla vill jag lova!

Men nu, era små kryp, undrar ni allt vad Bestefarsan har haft för sig idag - så snyggt? Jo det kan jag allt ta och tala om.
Dagen började med en rask promenad i skogen. Ja, jag gick själv, för alla blir så förbaskade på mig och påstår att jag ringer och väcker dem mitt i natten när jag ska gå ut och gå.

Pyttsan! Det var baskemig det fånigaste jag hört på länge. Jag ringer vid 03.15, och så vitt jag vet, så är det mitt på morgonen vill jag lova. Det där med att sova bort hela dagen fram tills klockan 06.00, det är bara för amatörer.

Hursomhelst, efter min stormtrevliga morgonpromenad så skickade jag Paloma till Holger Thorsson. En förbaskat trevlig grabb det. Jag frågade honom ifall han hade lust att gå med mig och shoppa idag. Jag hade nämligen tänkt införskaffa lite nya kläder inför mötet med Inga-Maj Varmträsk. Nu vill jag inte att ni ska tro att jag är en matriell förbrukare av våra naturresurser, nej det är jag inte. Jag har inte shoppat sedan 80-talet tror jag bestämt, och inför den stora dagen tyckte jag att jag kunde unna mig en ny skjorta och ett par nya tub-sockor.

Holger Thorsson ville inte åka iväg och shoppa, han var så bakis. Han, den rackaren beställer ju hem allting på post-order. Men sådant tjaffs förlitar inte jag mig på.

Så jag åkte kort och gott själv till seconhand-butiken närmast - så snyggt. Där gjorde jag riktiga kap vill jag lova vänner! Ojojoj så mycket snyggt de hade, hälften vore nog! Men jag kom iallafall hem med en ny skorta och ett par nya tubsockor. Alltihopa för under 7 svenska riksdaler.

Nej nu vänner, klockan är mitt i natten! Dags att sova så sött.

Många kramar /Bestefarsan



Såhär såg jag ut idag så snyggt, vi kan ta en liten "Dagens utstyrsel" eftersom det var så längesen!

Skjorta från Östen Flinks second-hand
Slips från YSL (Yngve Sven Larsson)
Klocka från plattan (urtrevlig försäljare vill jag lova!)
Sen hade jag även på mig manchesterbraxor från Gubbshoppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0