Fortfarande skakis ifrån rymdäventyret

Kära vänner!

Jag trodde igår att jag hade hämtat mig ifrån kidnappningen, och övergreppet av rymdvarelserna häromdagen, men idag kom alla biverkningarna vill jag lova! Jag har varit så skakis!

När telefonen ringde imorse (det var Inga-Maj förövrigt :) ) så flög jag säkert tre meter upp i luften av rena förskräckelsen! Tur att man inte är äldre - då hade jag nog varit i riskzoonen - så snyggt - för en hjärtattack vill jag lova!

Men nu är jag ju ung och kry, eller ung och ung, men hyffsat iallafall, och jag har ju varit med om läskiga grejer förrut vill jag lova. Jag vet inte om jag har berättat om den gången jag var i Rumänien och blev inlåst i Greve Draculas slott en natt. Huuva ligen, det var läskigt! Sanna mina ord!

Jag har ju även, inte för att skryta eller så, blivit kidnappad av pirater av Karibien så snyggt, blivit sjöhalad, fått gå på plankan, samt blivit lämnad åt mitt eget öde på en öde ö omgiven av hajar.

Det jag vill säga med denna text är: att oavsett vilken knipa du hamnar i, så kan man alltid ta sig ur den. Se bara på mig, jag är ett levande praktexemplar i sina bästa dagar. Jag klarar mig alltid! Var så säker!

Nej nu vänner, det kanske blev ett kort inlägg, men jag har ruskigt mycket att stå i.
Dags att kila,

Kramar /Bestefarsan



En hutlöst gammal bild från när jag volontärarbetade som äventyrsberättare för några barn på ett barnhem i Amsterdam. Skojjigt var det när de blev så förvånade och rädda av det jag berättade. Jaa jag säger då det, jag har varit med om så många och spännande äventyr vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0