Bakis-söndag

Kära vänner!

Tusan vilken utgång det var igår, vill jag lova! Ja med Hans Brande.. nej nu för böveln höll jag på att försäga mig. Jag höll på att skriva.. Hans Brandebergare. Fy bubblan! Den djäveln förtjänar inte sitt namn på min blogg, så snyggt. Den skitstövveln! Har inte hört nått från honom på sista tiden, men han har det väl ruskigt bra med den där sjuttsingen Dagny. Fy tusan! Jag blir så ruskigt förbannad när jag tänker på dem. TVI HONOM!

Ja tillbaka till utgången igårkväll: Ja med Holger Thorsson och grabbarna har man aldrig en lugn stund - urskojjigt är det varje gång vill jag lova! De är riktiga festprissar - som Bestefarsan, så snyggt!

Och vänner, ni vet ju hur barnsligt förtjust jag är i melodifestivalen. Jaa jag hade ju tänkt bjussa över gubbarna för sista gången (det var ju baskemig final) - menmen, jag känner såhär: man lever bara en gång och då ska man baskemig se till att ha skojj!

Idag har jag varit litt' små-bakis vill jag lova. Böveln vilken huvudvärk jag hade när jag vaknade. Jaa, jag har ju sett att det finns ett par tabletter på Apoteket som heter jusst precis "Bakis" - kanske ska testa!

Ja, jag har inte gjort så mycket mer än att vara bakis. Jag ringde färdtjänsten för jag hade slut på mjölk. De skjutsa, så snyggt, in mig till stan så jag fick köpa lite smått och gott. Sen åkte jag hem och titta på dumburken. Jag har konverserat lite med Inga-Maj (ååh underbara!) med hjälp av Paloma (brevduvan) och hennes tama skata. Jaa, hon är som vilken ragata som helst vill jag lova.

Men Inga-Maj har egentligen en sånhärn portabel mobiltelefon - den rackarn. Hon tycker även att jag ska skaffa mig en likadan men det vill jag baskemig inte. Såå ung är jag ju inte! Hon har börjat tjata på mig att hon tycker att det går för långsamt med fågelposten men då sa jag till henne: "Nobody puts Paloma in the corner! Ja hon är ju baskemig snabb som attan!" Ja så sa jag och som vi skrattade åt det - sen la hon ner tjatet, för hon visste ju att det stämde. Paloma är snabb som attan!

Nä hörni, nu ska jag knoppetiknojjsa så snyggt. Det är sent!

Ha det ruskans bra!

/Bestefarsan


En liten fin bild från igår. Fråga inte mig vem tjejjen brevid mig är, för det har jag baskemig ingen aning om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0