Yes sir, I can boogie!

Kära vänner!

Idag kom Hans Brandebergare med en lysande idé! Han ville pigga upp mig efter Kåges begravning igår - han är allt en sann vän - och kom därför med förslaget att vi skulle gå och dansa boogie voogie, precis som vi båda var kungar på under 50-talets glansdagar! Ja inte för att skryta eller så - men Hans Brandebergare är en riktig hejare på att dansa. Han har medverkat i alla säsonger av Let's dance som det heter såsnyggt, och det var nog baskemig han som grundade hela dansen!

Jojjo, mina vänner, han är allt i en klass för sig, Hans Brandebergare.

Hursomhelst, vi gick till en såkallad dansstudio och där var det trevliga unga damer som dansade med oss. Mycket trevligt var det iallafall, och efteråt bjöd jag och Hans Brandebergare med dem på en kopp kaffe på ett mysigt, spartanskt café - som det heter så snyggt. Nåja, damerna var nog mer inresserade av Hans Brandebergare än av mig... Men, man kan ju inte vara bäst på allt - så snyggt!

Efteråt gick jag och Hans Brandebergare hem till honom och såg en inspelning av en underbar dokumentär om encellade amöbor! Ytterst facinerade måste jag säga, Hans Brandebergare har en så förbannat - ursäckta språket, bra smak på tv-program! Den höll på två timmar, och sedan pratade vi lite gamla minnen från i lördags då vi var på partaj - så snyggt. Som vi skrattade åt det!

Nejnu mina vänner, vilken nattsuddare jag har blivit! Pyjamasen väntar, imorgon är en ny dag med nya äventyr!
Tag hand om er nu!

Kramar från Bestefarsan

Dagens Bekännelse: Jag är lite rädd för amöbor.. Obehagliga varelser det dära.



Jag buggar så snyggt med en het böna som jag kallar det så snyggt! Men inte lika snyggt som Hans Brandebergare förstås den rackarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0