Svar på frågor - Del I

Vänner, vänner, vänner: sansa er en smula!

När jag loggar in här så snyggt ser jag att jag fått hela 164 frågor! (förra inlägget hade jag en frågestund så snyggt!) Det är helt otroligt, men fortfarande inte helt oväntat... jo jag är ju en rätt så gammal gubbe som levt i många decennium så att säga, ni har väl otroligt många fler frågor på lager antar jag men de får vi spara till en annan frågestund, jag tycker vi sätter punkt där! 

Jag tänkte ta och dela upp alla frågor så snyggt i flera inlägg, för alla frågor kan jag förstås inte svara på i ett hugg - det blir alldeles för utmattande! Det är så kul mina nyfikenheter att ni är så nyfikna på er gamle bestefarsa! Då börjar vi då:

Har du någonsin varit gift?

Nää, jag är inte den som gillar att binda mig till saker... jag har ju varit med många olika tjejer, så snyggt, men gått och gift mig som en och annan medelsvensson - det har jag inte gjort!


Har du några barn?

Jadu, har inte riktigt koll på antalet så snyggt men visst har jag barn. Jag har ju lämnat mina spermier till en spermabank och det kruxar ju till räkningen...

Hur var Karl den 12 egentligen? snygg, snäll, smart..?
Karl XII menar du? Jovars, han var hygglig.. lite självisk skulle jag nog säga.


Bestefarsan, vad är knepet, hur kan du ha levt så länge?

Daglig motion och sund kost är väl ledmotivet. Men jag skulle nog säga: Ett gott skratt förlänger livet! Ha skojj för tusan! 


Var du hippie nån gång?

Ja, nån gång under andra hälften av 60-talet var det faktiskt jag som skapade hippie-religionen som jag kallar det så snyggt. Men jag la av efter ett tag, vi gjorde en del dumma saker...


Jag som hippie, så hippt! (Fyndig som man är!) Spexade med ögonen gjorde jag också!



Vad är din favorit mat?
Jag skulle säga vaniljbullar med varm mjölk om jag får?


Är du, eller har di varit, beroende av nåogt , ?
Kärlek och vänner! Och att ständigt förnya livet!


Hur kom du på attdu skulle starta en blogg?
Tjaa, man har väl koll på vad som är modernt så att säga.. sen vill jag visa världen att livet inte är tråkigt/kört efter 100!


Varför är du så självgod?
Jag? Bestefarsan? Självgod!? Kommer aldrig på fråga! Jag är nog den som är mest noga med att inte skryta! Böveln!


Tror du att hans brandebergare kan ersätta kg som din bästis?
Tja, som det ser ut nu.. ja.


Hur gammal ÄR du engentligen? När fyller du år?
Jag fyller faktiskt 302 jämnt i år, den 14 februari - då blir det dunderkalas som heter duga!

I hur många länder har du varit?
I stort sett hela världen.

Gillar du sport? Har du någonsin sett på OS live?
Jag hatar all sport, förutom möjligtvis dans... japp OS har jag sett live - urtråkigt, men en sak man måste ha gjort innan man dör.


Varför brevduva? det är 2000-talet, vad är felet med en mobil lixom??

Jag litar inte på dagens teknologi, dessutom är jag inte så teknisk.

Är du medveten om att din duva heter samma sak som brevduvan i bröderna lejonhjärta? vem härmade vem?
Självklart vet jag väl det, det var dem som härmade mig de jäklarna!


Hej bestefarsan!! jag förstår inte, hur kan du se så ung och fräsch ut? jag menar, du är ju iaf snyggare än medeln när det gäller 100+-åringar??!
Långa skogspromenader med solsken ger mycket D-vitamin som är riktigt bra för hyn!


Vad använder du för skönhetsprodukter till vardags?
Inte behöver jag nåt sånt tjaffs, men jag använder garnier nutrisse creme när jag har lust.


Tja! vad heter du egentligen? för Bestefarsan kan du väl ändå egentligen inte heta? eller :P
Attans, tänkte väl att någon skulle fråga det... Det är jättefult, vill inte säga det riktigt, danskt är det också.


Jag har en liten fråga.. du har olika kroppsformer på nästan varje bild (som förövrigt är tagna dagen efter föregående) sorry men det är fan inte normalt, tvivlar på att det är din kropp på alla bilder :/
Nej det har du helt rätt i, men det är väl inte heller normalt att man blir 300 år heller? I alla fall så har jag väldigt hög ämnesomsättning i min kropp. Äter jag mycket - blir jag tjock, tränar jag mycket - blir jag slank och stark, gör jag ingenting alls - får jag en ynklig kropp : på studs!


Vilken är din favoriträtt?
Jag är barnsligt förtjust i vaniljbullar med varm mjölk!


Jag har undrat en sak länge, jag fattar inte riktigt... varför har du olika hår varje dag? vad är din naturliga hårfärg/hårtyp?
Jag är egentligen skallig... har peruk varje dag.


Glömde... vad använder du för hårprodukter??
Jag är ingen rackare på skönhetsprodukter.. men jag använder tvättvål till min kala skalle.


Hej Bestefarsan! Röker du/har du rökt någon gång i ditt långa liv?

Aldrig cigaretter, men pipa rökte jag som en skorsten i några år. Sen har jag ju rökt lite starkare grejjor i mina unga år men det finns inte så mycket att säga om den saken...




Jag under min tid som skorsten som jag kallar det så snyggt!


Jo Bestefarsan, jag ska ner till Lettland såhär till helgen och jag undrar om du vet några bra s.k. "horaffärer", du vet där man kan köpa horor? Jag har ju varit i Lettland ett flertal gånger men aldrig hittat en riktigt bra horshop.. antingen för dyrt för min allt för begränsade plånbok (p.g.a mitt kaffemissbruk och köpe av dyra skor och kläder) eller så har hororna varit för fula/dåliga - om du hajjar? ;)

Självklart hajjar jag. Förr var jag som du: tror jag är tuffare än vad jag är, men egentligen är jag så ful/töntig att de enda tjejerna jag kan få är horor - som jag gissar att du är nu? Det är fel att köpa horor, gör det inte. Skaffa ett jobb som du är bra på och få ordning på ditt liv, inget mer kaffe och dyra kläder okej? Angående dina förra "horköp": man får vad man förtjänar! Baskemig!

Du har fett snygg klädstil, varför har du slutat med "dagens utstyrsel"?? det är jättebra ju!

Tack! Ja, jag ska försöka göra det lite oftare.

Känner du inte lite skuld över att skaffa en ny "bästis" på ögonblicket efter att KG dog?
Nä, jag tror inte KG hade velat att jag skulle vara ensam och ha tråkigt.


Hej! varför skryter du så mycket?
Vad i helsingland säger du!? Jag skryter aldrig!


Du är jättesöt och jag vill gärna träffa dig, kanske ta en fika eller nåt? jag har skrivit min mejl ;)

Jovars, vi får väl se var framtiden bär oss.

Du och Kåge är/var sjukt lika varann, har du aldrig undrat om ni är/var tvillingar??

Nej.

Hej, har du varit mentor för en klass någon gång - och klassen klagade på dig så mycket så du var tvungen att sluta? Det har jag! Jag vet inte hur jag ska kunna smälta det, de var så jävla dumma i huvudet ju - vad skulle jag gjort!? Nu tittar jag bara snett på dom i korridoren, känns lite bättre men jag är absolut inte fullt tillfredsställd. Hjälp mig Bestefarsan!!!
Klistra på ett leende på dina läppar och försök att strunta i det! Det blir inte bättre för att du blänger på dem.


Är du medlem i AA?

Jag stiftade AA, men är själv inte medlem.. längre.


HEJ! VILKET LAG HEJAR DU PÅ?
Hej du, jag hatar sport men skulle jag säga ett lag är det väl Bajen (Hammarby alltså) då. Man har väl haft en och annan bajen-period i livet.




På den här bilden var jag galen i Bajen!



Varför lägger du aldrig upp en bild på Hans Brandebergare om han nu är så jävla fantastisk?
Han avskyr att vara med på fotografier men visst skulle jag kunna slänga upp en bild så snyggt nån gång framöver.


Goddagens! Hur många peruker har du egentligen, hur håller du dom rent? Tack på förhand!

/Bjarne
Hej Bjarne! Tja, det är väl ett antal.. har inte räknat dom men när jag får tid över kan jag ju alltid återkomma om det.


Hej! jag har precis köpt en duva, nu behöver jag bara ett namn till den.. lite hjälp tack?? hon är gråspräcklig!

Skojj att du frågar, jag skulle säga Konrad.


Hej! Du är min förebild Bestefarsan och jag vill leva precis som du men jag vet inte hur jag ska göra.... jag är ganska blyg och så, gillar inte riktigt stora folkmassor och min plånbok är ganska liten - ändå vill jag leva efter carpe diem som du! Hur ska jag gå till väga?

Så skojj att höra! Ja det kan ju bli lite svårt med den bakgrunden men försök bara att leva så att du känner dig nöjd efter varje dag. Du behöver inte hålla på med extrema grejjor som Bestefarsan, det kan handla om goda gärningar eller varför inte bara umgås med de du gillar! Du kommer snart hitta den stil av carpe diem som är din.

Hur fan kan du tycka "Nilssons Nils" var bra!? DEN SÖG!!!!

Hur i helsefyr kan du tycka så? Jag antar att när du skriver att "den sög" menar du att den var mindre bra? Tja, smaken är som baken - delad, som jag brukar säga så snyggt!


Heeej! Är du rik? Med tanke på alla saker du gör varje dag borde du ju vara rikare än medelklassen iaf :P

Jovars, har väl en del slantar under madrassen.


Ibland är du tjock, ibland är du smal. ibland har du en liten pojkkropp, ibland har du en kvinnokropp. du har olika kroppsformer mest hela tiden - förklara bestefarsan!
Läs längre upp för en liknande fråga med svar.


Jag fattar inte, varför är det sommar på vissa bilder som du lägger upp i januari (alltså från den gångna dagen)??!

Ibland blir det strul med kameran, dubbelexponering, ljusfel eller helt enkelt årstiden. Knasigt va?


Hur klarar du av att leva ett sådant hektiskt liv? Får du aldrig nog? Du är ju trots allt rätt så gammal!
Åldern har ingen betydelse som jag brukar säga... jag älskar mitt liv och tänker leva såhär tills den dagen jag dör!


Vad hände med fredagsklippen?

De kommer när jag hinner spela in!


Vad hände med fredagsklippen?

Ska det vara på det här viset så: De kommer när jag hinner spela in!


Du är så söt!!! kan du bli min morfar?

Nej, såvida jag inte är farsa till din mor?

Hej! Vad gillar du för musik?

Det mesta, men Lasse Berghagen, som jag kallar honom så snyggt, är en av favoriterna! Han har jag ju trots allt träffat också - en dag i junimånad vare bestämt, han är himla trevlig den där Lasse!



Jag och Lasse så snyggt!

Heej!! :) vad tittar du på först hos tjejer? ;D vad föredrar du: brunt eller blondt hår :P
Jag tittar på öronen, knasigt va? Men det attraherar mig faktiskt. Egentligen föredrar jag grått men för att svara på din fråga: blont om jag ska vara ärlig!


Favvobok?

Helt klart "Nilssons Nils" - en förbannat bra bok! Den handlar om en pojke som heter Nils som flyttar ut till landet med sin far - ruskigt bra!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Sådär mina vänner, det får duga för idag. Hoppas ni är nöjda med svaren, jag återkommer självklart imorgon med resten av frågorna! Nu ska jag ta och tappa upp ett hett bad.

Ta väl hand om er!

/Bestefarsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0