Dambesök

Hjärtligt hej mina vänner!

Tänk vad tiden går snabbt, det är redan den sjätte i januari. Här sitter jag i min rullstol vid min skruttiga "dumburk", som jag kallar datorn så snyggt. Idag kommer Ulla och Grete-Stina hit, till mitt lilla krypin. De har nämligen bakat idag och ska ta hit deras bakelser så ska vi fika så snyggt. Det ska bli riktigt trevligt.. och gott. Ulla och Grete-Stina ser inte heller dumma ut, de är riktigt stiliga för att vara över 90-strecket... men jag lovar: jag ska inte göra något dumt, de är ju trots allt gifta båda två - ej med varandra!

Nu sitter jag här i väntan på att de ska knalla in genom dörren någon gång - jag börjar bli otålig... och hungrig! Den femte rubiks kub är nu gjord: jag skulle kunna hålla på med sånt i evigheternas evigheter - det är otroligt skojigt!

En liten bekännelse hinner jag nog med innan de kommer: jag har blivit gripen av polisen för snatteri i mina unga år. (Även solen har fläckar - det är misstagen som gör oss till människor, kom ihåg det era små knattar!)

Ha det himla skoj idag vänner!

/Bestefarsan




Från vänster: Grete-Stina, jag och Ulla.
Fotografiet är från en av de första gångerna vi träffades - då färgkameran inte var uppfunnen och jag fortfarande hade hår på huvudet. Inte alls med syfte att skryta eller så men de föll direkt för min oemotståndliga charm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0