Vykort från oväntat håll

Hej vänner!

Som ni kanske redan vet så är jag barnsligt förtjust i vaniljbullar med varm mjölk, idag tänkte jag ta mig en vaniljbulle men upptäckte till min förskräckelse att skafferiet var tomt! Inga vaniljbullar! Jag bestämde mig därför för att skicka med Paloma (min brevduva) en inköpslista som hon kunde flyga med till färdtjänsten som ibland handlar åt mig när jag är för utmattad. Jag går ju på kryckor och det är ju så vansinnigt svårt att stappla ner till den lokala lanthandeln med kryckor! Därför gjorde jag som jag gjorde.

Efter en stunds väntan kom äntligen färdtjänsten med mina vaniljbullar och diverse småsaker, men Paloma kom inte hem med dem. Färdtjänstspersonalen berättade att hon hade flygit det snabbaste hon kunde söderut. Jag blev lite förbryllad men sen kom hon hem efter ett par timmar: alldeles nyss faktiskt. Paloma hade med sig ett vykort från Australien!

Jovars inte för att skryta men Paloma är en riktig hejjare på att flyga snabbt - hon kan leverera brev hon, snabbare än ögat!

Tillbaka till vykortet. Vykortet kom från min bästa vän Kåge: Ni som hängt med i svängarna vet att jag bl.a. åkte till Lettland för att fira nyår med honom. Ja han är en sann rackabajsare! Här snackar vi "Carpe-diem-gubbe" på hög nivå! Han lever rövare varje dag han, jo han åkte ju i fjol till USA för att köra räserbil och häromkvällen till Australien för att hoppa bungy jump. Den gubben den... han är min bäste vän!

Men så fick jag då det här vykortet:


Den gamla räven ligger alltså på sjukhus i Australien! Det måste ha gjort fördjävligt ont att hoppa bungy-jump utan säkerhetsutrustning/lina! Jovars, inte för att skryta eller nåt liknande men i fjol hoppade jag bungy jump jag med. Det var ruskigt, men vansinnigt skojjigt! Men utan lina är det livsfarligt vill jag lova. Ja den där KG (som jag kallar honom så snyggt) är då en knasig, men dock urhärlig, gubbe! Hoppas det går vägen för honom. Nu skall jag till att skriva ett brev till honom med!

Ta hand om er nu vänner och hoppa för allt i världen inte bungy jump utan lina!

/Bestefarsan


Tänkte det skulle vara skojjigt för er att se er gamle bestefarsa hoppa bungy jump med lina så snyggt! Här är jag i klippiga bergen i fjol så snyggt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hörru, BF, varför står det att det är "letter from Austria" på vykortet??

2009-01-14 @ 21:04:27
Postat av: Bestefarsan

Men kära vän, nu pratar du allt i nattmössan va? Ja det gör i alla fall jag - jag skall gå och sussa sött igen, vandrade bara upp för att ta ett glas varm mjölk!

2009-01-14 @ 23:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0