Elakingar och nyfikenheter

Goddagens kära vänner!

Nu när jag loggar in ser jag att jag fått en massor av kommentarer på förra inlägget. Här är en kommentar:



Den här kommentaren blev jag så innerligt förbannad på. Hur i helskotta (ursäktar verkligen mitt grova språk, men nu, nu är jag arg!) kan någon vara så idiotisk att skriva något sådant! Jag blir så arg, så arg! Den här personen, annonym (jag gissar att du menar anonym och inte Ann Onym ihopskrivet?), i fråga är väl antagligen en omogen pojke/flicka som inte har ett lika intressant och innehållsrikt som mig eftersom den har tid att lägga ner på att hata och förmedla det till resten av omvärlden. Dessutom: lär dig stava pojkvasker och hur kan jag vara en "fittgubbe", när jag inte ens har en "fitta" - som ni ungdomar kallar det så snyggt!

Men, kära vänner, det är väl sådana här smällar man får ta när man har blivit lite större och populärare i bloggvärlden.

Nu ska jag ta och sansa mig och svara på de två andra kommentarerna:



Svar: Hej på dig anonym nummer två! Tack så hemskt mycket för att du inte tycker likadant som annonym, ja det retar mig innerligt, hur böveln kan man vara så förbannat korkad? Nu till din fråga, nyfikna själ! Jag har varit skallig i många år nu (kanske hälften av mitt liv..? Har ingen vidare koll) och har därför använt ett antal peruker. Men nu på senare tid har jag inte känt för att använda någon av dom väldigt många perukerna jag samlat på mig i mitt långa liv. Men jag lovar, någon gång ska jag se till att använda min gråa, och precis som du säger: fina, peruk!

Sköt om dig!

/Bestefarsan




Svar: Hallå på dig också Anonym nummer tre! Inte ska du väl gå och bli sinnessjuk för lilla mig - jag ska så snyggt förklara för dig hur det står till med mig och mina dialekter så du slipper bli vansinnig. Jo så här är det förstår du: Jag, Bestefarsan, föddes - som du kanske har läst i några inlägg sedan om min barndom - i Danmark. Där bodde jag i hela min uppväxt innan jag flyttade till Sverige. Sedan har jag flyttat runt himla mycket, både i Sverige och i andra länder. Ett tag var jag ju inne på att flytta till Amerika - men båten, som du kanske känner till: Titanic - sjönk ju, så jag struntade så snyggt i den idén och kom tillbaka till Sverige. Inte för att skryta eller så men jag har ju bott i alla landskap i Sverige - det du! Från de norra regionerna till de allra södraste. Som svar på din fråga kan jag ju säga att jag lärt mig många dialekter som jag har inpräntat i min skalle, jag talar den dialekt som kommer fram automatiskt under dagen. Hoppas du förstod och att du inte går och blir schitzofren - tro mig: det är inte kul. Har ju varit det själv en period - det du!

Kramar på dig!

/Bestefarsan


Så där vänliga, och framför allt: nyfikna, själar: hoppas ni fått en något klarare bild av mig! Men en sak som jag inte tycker om med era kommentarer är att ni väljer att vara anonyma - skriv istället era trevliga namn, det blir så mycket skojjigare för mig då!

Detta inlägg har även gett upphov till en idé: i ett kommande inlägg så får ni, så snyggt, fråga massor av frågor om mig, Bestefarsan. Personliga som opersonliga, intressanta som ointressanta, djupa som inte djupa alls - det får ni välja själva. Så håll utkik efter kommande "frågeinlägg", som jag kallar det så snyggt!

Take care! (det betyder: ta hand om er, på engelska)

/Bestefarsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0