Utgång på gång (så snyggt)

Hej alla mina gottegrisar så snyggt!

Idag har jag bara tagit det lugnt. Jag åkte till stan med min gamle vän Harald Jönsson, ja det var längesen vi träffades så det var ordentligt trevligt med ett återseende! Vi tog färdtjänsten till Gamla stan där vi tog oss en titt på lite boutiques, som jag kallar det så snyggt. Sen kollade vi förstås på alla människor så klart, ja det är så trevligt att titta på alla glada människor såhär i januaritider!

När vi traskat runt en stund stannade vi på ett trevlans kafé som hette Kladdkakan och tog oss en bit, ironiskt nog, kladdkaka - ja, som jag och Harald skrattade åt det! Men vi tog med oss den ut till skogen eftersom Harald inte hade fått sin dos av D-vitamin, han är väldigt noga med det dagliga intaget så att säga - sicken tok!

Efter vårt fika så snyggt var Harald tvungen att ringa färdtjänsten - ja han har en fruktansvärd artros som besvärar honom ordentligt så jag fick strosa runt ensam i stan, men det var mycket trevligt ändå. När jag fick nog skickade jag med Paloma ett brev till färdtjänsten som kom på momangen, snabba som dom är så snyggt!

Nu sitter jag och väntar på Hans Brandebergare så snyggt, han kommer om bara nån minut. Vi ska nämligen ut på krogen, visserligen ska vi ta det lugnare än förra veckan. Jag kände att det vi nog tog i liiite för mycket, jag säger inte att det inte var kul för det vare! Men jag orkar tyvärr inte med ännu en lördag som fladdrar iväg utan att ha gjort något p.g.a. bakfyllan som jag fick förra veckan så snyggt.

Oj! Nu ringer Hans Brandebergare på dörren, dags att kila!

Simma lugnt!

/Bestefarsan


Jag sitter så snyggt i skogen, fryser lite - det var baskemig kallt må jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0