Svar på frågor - Del II

Hejsan kära vänner! Här kommer ett gäng till av frågorna!

Kan du inte berätta lite mer om denna Hans Brandebergare i kommande inlägg, är mycket nyfiken på vad han är för nån krabat!
Jovisst min vän, Hans Brandebergare - ja han är ju en mästare på det mesta kan man nog säga så snyggt. Han föddes i Brandebergen, därav namnet. Han är ju en smula yngre än mig, och har haft säkert 100 fruar. Ja, han är ju rätt så attraktiv kan man säga den där Hans Brandebergare! Han är ju som sagt bra på det mesta - bowling, badminton, yatzy, knyppling, väva, lösa sudoku, springa, spela golf, segla, schack, finna vackra damer, shoppa.. och så vidare. Han är en riktig krabat!

Varför fixar du ingen snygg och cool design, denna ser ut som nåt katten släpat in.... seriöst face the fact..!
Jag har länge finulat på hur jag skulle vilka designa min blogg, och det är på väg vänner! Men vad det där sista du skrev betyder, det vet jag inte.. face the fact? Antar att det är på engelska. Det var bättre på min tid då världsspråket var latin! Carpe Diem!

Du är den mest självgoda gubben jag vet!
Nej NU! Självgod - va fals! Jag är inte självgod någonstans! Jag skryter aldrig, och menar aldrig att verka bättre än vad jag är. Självgod - det västa jag hört på länge! Bövulen!

Hej, kan du svara på dessa frågor:

- vad använder du för anti-rynkkräm?
- vad tänker du ha på dig i vår? vårtrender?
- favoritklädesaffär?
- favoritklädesmärke?
- hur mycket tid lägger du ner på ditt utseende per dag?
- är du utseendefixerad?
Hejsan!
1. Jag använder inget sådant tjaffs, endast svenskt solsken samt lite oparfymerad tvål i asniktet en gång i veckan!
2. I vår har jag tänkt satsa på en ny skjorta, kanske en grön.. eller gul
3. Min favorit affär är nog Lars lagerlåda! Riktigt mysig äffär! Där kan du hitta det mesta av det bästa som jag brukar säga så snyggt1
4. Mitt favorit märke... Hm, vad svårt! Men jag måste nog säga Yngve Sven Larsson, alltså YSL. De har en del riktigt stiliga skjortor!
5. Varje dag lägger jag nog ned cirka fyra minuter på mitt utssende. Inte så myncket som somliga tror!
6. Nej för bövulen! Verkligen inte!

Hej! när fick du din första kyss? :)
Hejsan! Vilken skojjig fråga! Jag fick min fösta riktiga kyss, med tungor och allt, ganska sent i livet. Jag var väl runt 17-18 år på den tiden, och det var Anette, min fösta stora kärlek som gav mig den! Det är ett ögonblick jag aldrig glömmer, hon smakade nämligen ruskigt illa i munnen, hu!

Hej! vill bara säga att du är den häftigaste gubben jag någonsin har träffat!! och så har jag en fråga, hur mycket tar du i bänkpress?
Hejsan! Tack så mycket, jag blir hemskt smickrad! Som du säkert hört hatar jag allt som heter något med idrott, men inte för att skryta eller så- men jag är ruskigt stark sedan min tid som tynglyftare i slutet av 20-talet. Ja, 1820 alltså! Nuförtiden tar jag cirka 412 kg i bänkpress. Det du!




Jag för nåra år sen... hade nästan glömt när jag tyckte att röda indianflätor var snyggt, pinsamt så här i efterhand märker jag nu!


Hallå där! har du facebook? det skulle vara roligt om du la till mig där :)
Facebook, vaddå? Sådanna mordeniteter vet jag knappt vad det är, och "har" verkligen inte. Ni ungdomar borde verkligen inte sitta så mycket framför dumburken som ni gör, ut i solen och lek med er nu!

Vad betyder amöba?
Ett urdrag ur svenska akademins ordlista: Amöba är ett encelligt djur som tillhör urdjuren. Dess närmaste släktingar är ciliaterna. Sådär, hoppas du nu har svar på din stora livsfråga!



Böveln intressant må jag säga!


Har du någonsin funderat på ett könsbyte?
Faktiskt måste jag säga nej där. Jag har alltid trivts med den jag är, och levt mitt liv till fullo! Man måste acceptera sig själv för den man är och verkligen leva, Carpe Diem mina vänner! Carpe Diem!

Om du var tjej för en dag, vad skulle du göra då?
Spännande fråga.. Jag skulle antagligen sminka mig rikligt på morgonen, kanske testa vaxa benen så snyggt, och försöka komma underfund med alla mäns stora livsfråga: hur tänker kvinnor, och vad finns i deras handväskor?

Är du bi-sexuell?
Jag måste nog passa den frågan. Jag tror nämligen att alla människor är bi-sexuella, bara det att vissa inte vet om det. Det är bara slump att vissa faller för killar, andra för tjejer. Man kan bli förälskad i vem som helst- när som helst. Det är min filosofi. Men, hittills i mitt långa liv har jag bara fallit för det förtjusande kvinnosläktet. Men som sagt: smaken är som baken- delad.

Hur många leverfläckar har du på din vänstra fot?

Märklig fråga, men jag förstår att du undrar! På min vänstra fot har jag 12 leverfläckar. Jag har haft 16, men opereratbort flera stycken. Vissa jag trodde var ett hederligt födelsemärke visade sig vara en fästing. Luriga kryp det dära!




Bestefarsans fot för några somrar sen antar jag, visst ser det häftigt ut?

Hur gammal var du när du flytta hemifrån?

När jag flyttade hemifrån, eller rättare sagt ifrån Bestefar och bestemor så var jag 13 år gammal. Då var det dags att söka lyckan som dräng på en bondgård i småland, i Sverige. Det var tufft till en början, jag var ju bara en liten dräng!

Har du någonsin velat bli gravid?
När en kvinna jag var mycket fäst vid ett tag i livet förlöste vårat 15:e barn och en månad efter blev gravid igen (ja, jag vet, det var krut i mig på den tiden vill jag lova!) så tyckte jag att det kanske vore lättare om jag blev gravid, det slet så hårt på henne, Maj-Ros som hon hette. Och mycket riktigt, efter 17:e barnet dog hon i barnsäng. Tragiskt, mycket tragiskt.

Hejsan gubbe, det kan omöjligt vara du på alla bilder.. eller är du tjej ibland ELLERRRRR?
Som jag redan förklarat, pojkvasker, så har jag en mycket förvandlande kropp. Läs längre svar i "svar på frågor del 1".

Har du lunar, pea, facebook, msn ?
Inte vad jag vet. Vet nämligen inte vad det där är! Däremot är jag medlem på en trevlig "sajt" som heter glosboken.se. Där har jag träffat många härliga personligheter. Annars gillar jag att spela bingo på nätet- så snyggt!

Gillar du barn?
Jag elskar barn! Jag har ju hur många som helst själv, ja lite för många kanske, men barn är härliga varelser!

Är du allergiskt mot något?
har du någon aning om hur kränkande det är för mig som laktos intolerant när du alltid tjatar om hur mkt du älskar varm mjölk ?!!

Jag är allergisk mot getkött om det är ihop bakat med sojamjöl. Det kan vara lite jobbigt ibland.
Jag får be så hemst mycket om ursäkt ifall du känner dig kränkt, men det finns ju faktiskt laktos-mjölk i vanliga affärer! Baskemig, det var ju jag som uppfann laktosmjölken..

Jag tror inte att hans brandebergare finns.
förklara dig?

Nej nu! Vem är det som ska förklara sig, du eller jag?! Jag förstår inte hur du understår dig att anklaga Hans Brandebergare, den gode mannen, för att inte existera. Förklara DIG tack!

Hur känns det att hans brandebergare är bättre än dig på allt? är det inte lite kränkande?
Jo, lite ibland. Men mestadels är jag stolt över honom. Men ibland önskar jag att jag också kunde vara en hejare på yatzy..


Du är störskön! gillar du "djungelboken"?

Djungelboken är bland det värsta jag vet! Tacka vet jag "Nilssons Nils" och "Utvandrarna". Varför inte "Hem till byn"?

Hej, vet du när Nilsons Nils kommer som film? det är den bästa boken i mannaminne!
Men vad roligt att du gillar boken! Jag har filat på en regi till filmen, hoppas verkligen att den kommer till sommaren. Den som lever får se. 

Vad hette din första flickvän? har du haft en pojkvän?
Annette, se ovan :) Nej, jag har aldrig haft en pojkvän. Dock har jag haft många pojkar som vänner, men jag tror inte att det var riktigt det du syftade på.

Har du någonsin upplevt olycklig kärlek till din systers bästa kompis. Och om du har gjort det eller skulle göra det, skulle du då tala om dina känslor för henne? Nu menar jag inte att jag är kär i min systers bästa kompis, absolut inte, det här är absolut ingen personlig fråga, jag bara undrar lite spontant...
Hejsan! Jag har ingen syster, men hade jag det hade jag säkert blivit kär i hennes bästa vän. Jag tror att denna fråga är mer personlig än du vill avslöja. Jag tycker att du borde leva varje dag som om det vore din sista. Och du vill ju vara med din systers bästa vän. Du borde prata med henne om hur du känner. Carpe Diem!

Har du någonsin träffat amerikas president?
Många gånger, Alla Kennedy har jag träffat, och även Bush-familjen. Har även mött flera av de tidigare, men jag minns inte deras namn..




Ser ni att det är gamle Bestefarsan som står bredvid självaste George Bush? Spexare som han är så snyggt!



Vilket parti röstar du på?
Det är egentligen min ensak, men okej: Femenistiskt Intiativ.

Gillar du ditt liv? är det inte hemskt att alla dina vänner dör innan dig? 
Jag älskar mitt liv. När släkt och vänner dör så får man skaffa sig nya helt enkelt, svårare än så är det inte.

Assågubbe! skaffa ett liv!! Asså, vafan, sitter och spelar yatzy med en gubbe som inte ens finns. eller varför är han aldrig med på bild, vava??
Nu får det vara nog! Jag är trött på dessa elaka kommentarer, det är inte bara dumma, de är elaka också!  Jag älskar mitt liv och lever som jag vill. Yatzy är ett mycket trevligt sällskapsspel, som jag tycker att ni unga underskattar det något så enormt. Hans Brandebergare finns! Han är bara lite rädd för kameror efter en traumatiskt uppväxt.

Är du ensam?
Nej det kan jag inte påstå. Jag lever ju knappt ensam, jag har ju Paloma! Och så har jag en stor umgängeskrets!

Har du haft tuberkolos?
Oja, men som ni vet så har jag ett mycket gott läkekött, så jag klarade mig såklart!

Du är väl medveten om att du bör vara miljonär med tanke på att du har grundat allt, och jobbat som typ allt..?
Ja det är jag medveten om. Jag har ju somsagt en del pengar under madrassen.. 


Har du någon ärkefiende? vem, och hur hanterar du honom/henne?

Jag har två ärkefiender. Den ena är lite halare och solariebrun. Den andra kör på lite mera sliten stil- om ni förstår vad jag menar. Jag hanterar dem inte på något särskillt sätt, bara blänger lite då jag går förbi. De har faktiskt anklagat mig för att göra andras jobb en gång i tiden, ruskiga prickar det där!

Vill du leka med mej?
Det kanske blir kul, vad sägs om nu på söndag i lekparken? Cirka 09.30? Hör av dig till mig! 

Kan du trolla?
Inte för att skryta eller så, men jag brukade vara Sveriges största trollkarl för ett par år senda, större än han Joe Labero iallafall, han är ju en riktig amatör!


Bestefarsan trollar lite med Paloma, gammal bild...busenkelt trick förresten, ska lära er det nån gång här framöver! Det kan jag lova!



Nej nu hörrni, nu orkar jag inte mera! Jag svarar på resten av frågorna senare!

Kramar Bestefarsan


Kommentarer
Postat av: Erik

Bingo på nätet är riktigt roligt! Här hittar du massor av erbjudanden så du kan spela bingo på nätet helt gratis eller ta del av olika bingo bonusar.

2010-03-09 @ 00:47:51
URL: http://www.xn--bingo-p-ntet-ocbl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0