Svar på frågor Del III

Hm, du har i en av dina dagens bekännelser sagt att du var första mannen på månen, kan det verkligen stämma? var du med armstrong och company?
Ja självklart stämmer det! Nä jag åkte innan dom jäklarna, med min egen lilla rymdfarkost - Stina hette hon - så det stå! Jag blev baskemig förbannad när jag såg live-sändningen på Armstrongs månfärd, tusan vad löjligt det var. Bara för att jag inte hade någon filmkamera på den tiden kan jag inte bevisa något... Nä fy böveln!


Har du någonfin lefpat?
Om jag har lespat? Nej det har jag då inte gjort.

Du har sagt att du är med i livets ord? eller har varit. kan inte du berätta om det?
Nää, det finns inte så mycket mer att säga om det, det var mest bara som en kul grej liksom.


I vilken klass reste du när du åkte Titanic? var du en av de lyckliga som fick en plats i en livbåt?

Jag vann en biljett precis innan Titanic avgick, i ett kortspel! Det var tyvärr bara en arbetarklassbiljett men jag kom förstås därifrån på ett smidigt sätt: Jag var nämligen en rackare på att simma på den tiden - det var tider det!


Bestefarsan ombord på Titanic, ja jag hittade en förtjusande vacker dam där. Vi fann tycke för varandra... undra var hon är nu.. klurigt.


Har du ADHD? eller är jag den enda ...

Ja, du är den enda.

JAG ÄLSKAR DEJ!! VILL DU GIFTA DIG MED MIG?
Tack så mycket! Nej, jag vill aldrig gifta mig!


När blev du av med oskulden?? :D

Jag var väl runt 23-24, det var riktigt tidigt vid den tiden må jag säga, vildräv som man var!

Hur luktar du?
Utsökt skulle jag säga! Tänk: blomlåda, vår och sirener.

Varför är du så sur? Har du lingonvecka? Brukar unga flickor som du raka sig i underlivet?(uttalas med dalmåldialekt)
Jag!? Bestefarsan!? SUR!? Nu förstår jag ingenting och baskemig vilken högst olämplig fråga du ställer, jag är ju för i helsefyr ingen ung flicka! Fy skäms!


Vad finns bortom universum? Tar rymden någonsin slut? Finns det någon gud eller tar allt bara slut? Om det nu finns en gud, varför existerar fattigdom, aids, svält, krig och fula gamla gubbar som du?

De här frågorna är några du tar med dig till graven, jag tänker då inte svara på dem.

Har du varit i hemligheternas kammare?

Jovars, har en hemlighetskammare i mitt hus faktiskt. Där förvarar jag lite hemliga saker må jag säga... hehe.

Har du någonsin sett en neger?
Ja, en sommar såg jag negrer varje dag, eller det kanske var samma..? Vet inte säkert.


Har du sett min farbror bilbo? jag har tappat bort honom... och min ring som jag skulle vakta åt honom...

Oj, jag är hemskt ledsen att jag inte kan vara till hjälp, har nämligen inte sett honom. Men ser jag honom säger jag till förstås!

Har du snott min dunderhonung? hur kan annars en gammal klen jävel som du orka dej upp ur sängen?
En gammal, klen...!? Nä nu blommar skorstenen, vad är det du säger pojk!? Nu blir jag förbannad!


Do you want some of my playboy bunnies? They are to old for me now, and the only one on this planet who is older than me are you..

Jag förstår inte vad du säger människa, är det här engelska? Ja det var ju synd, är nämligen inte så bra på det språket, tack för att du tog din tid att försöka i alla fall!

Om du var jättefattig och hade 5 barn som du skulle laga mat till, så kommer din elaka granne och häller vatten i den sista oljan... vad skulle du göra då? (uttalas på finlandssvenska)

Jag skulle troligtvis ta mig en sked och lirka ut oljan därifrån. Men innan det hade jag blivit ruskigt förbannad på den jäkeln.

Har du hittat Nemo?
Vet du var P. Sherman Wallabyway 42 Sydney ligger?

Hemskt ledsen, men nej! Jag hittade däremot en söt liten orange-vit fisk vid bryggan i fjol som jag har satt i en glasskål - som han trivdes..! Innan han.. avled.

Tycker du om sprit? vilken är din favoritsort? Hur gammal var du när du söp dej full första gången? Kan du berätta om något roligt fylleminne du har?
Ja, sprit gillar jag - all sprit, men jag skulle nog säga att en sup Elder Booze är favoriten så snyggt. Jag var omkring 32, det var tidigt på den tiden må jag säga! Nä, jag har nämligen väldigt dåligt fylleminne, men kommer jag på nåt ska jag berätta - det kan jag lova!

Hur sover du? Snarkar du? pratar du i sömnen? går du i sömnen? sover du naken? Vad brukar du drömma om?

Jag sover förbannat bra ska jag berätta för dig. Snarkar gjorde jag under 1800-talet, men absolut inte längre! Aldrig har jag pratat i sömnen men gått i sömnen - det har jag gjort. En dag vaknade jag av att Rysslands tsar kittlade mig på tårna, ja som jag skrattade åt det! Nä vet hut - nattskjortan är hundra gånger bättre än nakenhet! Jag drömmer om allt möjligt, men morgonen därpå glömmer jag vad jag drömt om, lustigt va?

Bestefarsan! Jag behöver verkligen din hjälp - kan du hjälpa mig??!!!

Nej jag har inte tid just nu, hemskt ledsen!

Jag är så himla trött jämt, vad ska jag göra?

Sov för böveln!

Jag nyser jämt, hur ska jag gå till väga?

Håll för öronen i 20 sekunder 10 gånger i timmen - funkar för mig!


Jag botar nysan, som jag kallar det så snyggt!


Alla säger att jag är tokig, varför då?

Kanske du är tokig.. vad vet väl jag?

De sju dvärgarna är sjuuuuukt jobbiga, jag vill flytta hemifrån men de tvingar mig att städa hela tiden.. hjälp mig snälla bestefarsan!!

Tja, jag är inte expert på ämnet men du kan ju alltid rymma - det är jag däremot expert på. Ja, så mycket som jag har rymt hemifrån - otroligt, det är just vad det är!

De var en dailig tid vi hade i sommar bestefar, hvarför rädde du mig ige näär jag ige kunde simme?

Nu förstår jag inte vad du pratar om pojk, jag räddade dig visst - med hull och hår!

Hej kan du ett roligt skämt?

Ja, jag kan en om en fågel och en ekkvist, men den är för invecklad för att skriva ner här, så snyggt.

Har du nåra roliga skämt på lager? :D

Jovars, kan en hel del!

Vad skrattar du åt för skämt?

De som faller mig i smaken antar jag.

Vad har du för humor? :P

Det var ett jäkla tjat, jag har en ruskigt bra humor - det är det enda jag kan säga!

Är du medveten om att typ alla bloggerskor har frågestunder titt som tätt i denna period?

Jag var först, det kan jag lova dig.

Varför var du inte på bloppisen!!?? Du har säkert galet snygga kläder som bara ligger och aldrig används??

Jag var så galet bakfull om du minns? Jag kunde knappt lyfta mig ur sängen. Jag var inställd på att gå tills jag och Hans Brandebergare levde rövare på den där nattklubben, ja - men nog var det värt det alltid. Nästa år, då ska jag vara med!

Hej Bestefarsan! Jag slår vad om att jag är bättre än dig på "boogie-woogie"! Röstade du på mig i Let's Dance?

Jag sätter emot, jag har dansat i mer än 200 år må jag säga - ingen kan vara bättre än jag, möjligtvis Hans Brandebergare, han är en rackare. Nej, jag håller inte på med sånt tjaffs som att ringa in och rösta, baskemig löjligt!


Bestefarsan blir bestedansarn på dansgolvet!


Hej jag är en grabb på några år som vill veta lite om dina alkoholvanor: hur ofta dricker du? blir du ofta redlös när du dricker? är du alkoholist? favoritdrink? favoritklubb? favoritfestklädsel?
1. Det brukar bli nån/nåra gånger i månaden, med Hans Brandebergare förstås! 2. Ja, för det mesta - men det tycker jag bara är skojj! 3. Nja, har varit en ruggarns alkoholist - det var därför jag stiftade AA, men nu är det inte lika farligt med den saken. 4. Som sagt, Elder Booze är favoriten! 5. White Room helt klart! 6. Finkavajen och festflugen går alltid hem, men det viktigaste är vad man har under kläderna - ett par nya linnekalsonger kan betyda allt!


Kan du inte ha en tävling på din blogg!??
Vad är det för trams? Tävling? På en blogg? Nä för tusen - har aldrig hört nåt dummare!

Sådär mina vänner, frågeronden är klar för idag. Jag återkommer förstås imorgon med fler svar. Nu ska jag ta en lång promenad i det friska vintervädret.

Ha det underbart!

/Bestefarsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0