Medlem i kryckföreningen

Goddag igen vänner! (eller ska jag kanske säga Godkväll!)

Jag var så inne i att besvara era frågor så jag glömde berätta vad jag har haft för mig idag!

Idag vaknade jag vanlig tid, runt 4-kvisten. Kokade kaffe och läste gårdagens morgontidning. Tidningsbudet är ju så otroligt sena nu för tiden! Annat var det på min tid, nu delar dom ju ut tidningen 6-7 på morgonen! Jag tog mig igenom tiden och sedan såg jag en liten text om en förening. "Kryckföreningen" hette den, där människor med kryckor träffas och umgås. Det tyckte jag lät jätteskojjigt och bestämde mig för att gå med.

Så nu är jag officiellt medlem i Kryckföreningen och är härmed en "Kryckvän" som det heter så snyggt! På tisdagar träffas vi, synd att det inte är tisdag idag - vill gärna träffa nya människor. Hoppas bara inte benet har läkt tills dess! Ibland är det tråkigt att ha så bra läkekött, som man har.

Men i alla fall, efter att jag blivit medlem i Kryckföreningen kom Anne-Lena förbi. Vi har varit tillsammans en gång i tiden och bott ihop, hon var en riktig pärla hon. Dessvärre gjorde hon slut när hon kom på att jag var otrogen med Gudrun på ålderdomshemmet... Hon kom förbi för att säga farväl - hon ska nämligen åka till Belgien. Sedan hämtade hon en kofta som hon glömt kvar hos mig, hon hade saknat den i flera år! Hon var inte särskilt hjärtlig mot mig, men det kvittar: jag fick ju sällskap och det är alltid trevligt.

Sen har jag kikat lite på dumburken och tagit en prommis, som jag kallar promenad - så snyggt.

Nu ska jag ta och lägga mig, det är sent!

Sov så gott vänner!

/Bestefarsan




Jag poserar med mina kryckor som stolt medlem i Kryckföreningen. Vad tycker ni förresten om min nya lockiga peruk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0