Helbra dag

Hej alla vänner en sådan här vacker kväll!

Idag vaknade jag runt 4-snåret, jag vet lite sent men ändå kan man väl få unna sig någon sovmorgon ibland... Jag åt frukost medans jag lyssnade på RIX FM:s morgonshow eller "morronzoo" som de kallar det så snyggt. Det är ett huggarns bra radioprogram faktiskt!!!

Efter frukosten tog jag en morgonpromenad till den övergivna parken för att mata duvor med mina gamla brösmulor från ja vad vet väl jag, 1800-talet kanske. Jag gillar verkligen duvor!

Sedan kom Paloma med ett litet meddelande från Hans Brandebergare, han undrade om jag ville följa med honom till stan för att shoppa lite, som både han och jag kallar det så snyggt. Ja, han är en riktig shoppare den där Hans Brandebergare, han shoppar väldigt ofta - nja nästan lite för ofta tycker jag nog alltid. Men han har en rackarns bra klädsmak, han har koll på de senaste trenderna.. Jovars, jag har ju också koll på trender men nog inte fullt lika bra koll som Hans Brandebergare.

Det blev i alla fall en halvlång shoppingtur i mina drömmars stad som jag kallar Stockholm så snyggt. Hans Brandebergare shoppade på sig som attans - köpte flera par herrskor, ett par välstrukna skjortor, ett oräknebart antal tubsockor, tre lusekoftor, en fin skinnmagväska med mera! Han är en riktig rackare! Jag fick bara med mig ett par linnekalsonger hem, men lika glad är jag för det!

Nu håller jag på och göra mig fin inför denna kväll. Jag och Hans Brandebergare ska nämligen ut på stan och festa så snyggt. Vi ska nog antingen till White room eller Fasching Jazzclub - Hans Brandebergare får bestämma; han är ju trots allt bäst på fest. Jo, inte för att skryta eller så men han får många kvinnor omkring sig när han är ute, så stilig och rolig är han!

Nä, nu ska jag ta och stryka min kalasskjorta som jag ska ha på mig ikväll!

Ha en himla rolig kväll och ta det lugnare än mig och Hans Brandebergare med drickan!

/Bestefarsan



Jag håller så snyggt i Hans Brandebergares shoppingfynd, han tog bilden så snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0