En ny söndag i mitt underbara liv!

Hejsan vänner!

Idag har jag, Bestefarsan, gått upp lite senare än vanligt, jag gick väl upp runt halv fem snåret, och åkte ut för att åka lite långfärdsskridskor. Ja inte för att skryta eller så - men jag är allt en rackare på att åka vill jag lova!
En gång i tiden brukade jag faktiskt klassas som en av svea rikes bästa hockeyspelare - de ni!

Ni undrar kankse hur det kom sig, att jag vart så bra på att åka skridskor? Jo, det mina vänner, det kan jag förklara. Jag upptäckte ju faktiskt Alaska, en gång för länge sedan. Ja, inte för att skryta eller så - men jag var ju där långt innan det dära busfröet Columbus påstod sig ha upptäckt Amerika. Pyttsan!

Iallafall, i Alaska åkte jag och eskimåerna mycket skridskor över glaciererna, det var tider det! Något annat ni små gullungar inte visste, är säkert att man faktiskt kan hitta guld i Alaska. De ni! Ja, inte för att skryta eller så, men jag grundade faktiskt en guldgruva, och än idag rullar det in lite pengar på grund av det, det är ju härligt!

Nej, nog talat om mina bravader, inte för att jag tror att jag snart kommer klassas som en skrytsam gubbe, nejnej det är ingen risk, för inte för att skryta eller så - men jag är nog den ödmjukaste människa jag känner.
 
Senare idag ska jag nog träffa Grete-Lena.  Det var några årtienden sedan vi sågs, så det var ju inte så länge sedan. Vi hade tänkt gå och spela lite boule. Grete-Lena är en hejare på att spela boule, fastän hon är blind, så det blir nog en hejdundrande spännandet match!

Dagens bekännelse:
Innan jag började blogga så brukade jag skriva dagbok. Konstigt väl! Haha, jaa mina vänner, jag är allt en liten knäpp gubbe!

Kramar från Bestefarsan



En liten trevlig bild när jag åker skridskor - bilden är tagen från några av mina få unga år, då jag var som bäst på skridskor! Men visst ser det bra ut? (Absolut inte med mening att skryta!) Jag är så barnsligt förälskad i skridskor!

Kommentarer
Postat av: Anonym

eh, är inte det där en tjejkropp?

2009-01-15 @ 18:39:10
Postat av: Bestefarsan

Joman tackar, inte visste jag att det såg så feminint ut. Men träning ger resultat ser jag. Ja den här bilden togs så snyggt när jag var som mest tränad. Slank och fin, det vill man väl vara för all tid, men både du och jag vet att det är omöjligt att stå emot frestelser som dammsugare och turkiskt konfekt och hoppla - man har gått tillbaka till grundtillståndet (den hederliga gamla kalaskulan) igen.

2009-01-15 @ 19:30:16
URL: http://bestefarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0