En ny dag som handikappad

Hej Goda vänner!

Jag hoppas innerligt att ni mår bättre än jag denna trettondagsafton, inte för att skryta eller så : men det var jag som grundade trettondagsafton. De ni!
Hursomhelst, jag är lite deppig som jag kallar det så snyggt. Det är ju nämligen så att jag har gått ifrån att hoppa omkring på kryckor som en annan kråka till att bli placerad i en rullstol. Inte nog med att man ser ut som man vore gamal som gatan när man använder rullstol : man vet inte ens vad man ska kalla en rullstolsåkande gubbe.

Så: heter det rullstolsbunden eller rullstolsburen?
Jag vet verkligen inte, och det tynger ner mig alldeles ofantligt. Som tur är har jag ju Kåge, och han kom sa att vi kunde säga rullisar istället för vad det nu heter. Så här med är jag en rullis!

Hursomhelst, det känns ändå lite deppigt, men jag är ändå lyckligt lottad. När jag var med Karl den 12:es trupper och stred mot Ryssland var det många goda män som förlorade ett ben eller två ute på slagfältet. Själv har jag ju klarat mig riktigt bra, har aldrig ens behövt använda en rullande pall- som jag kallar det så snyggt. Jag menar såklart en rullator !

Och jusste, dagens bekännelse : jag bekände ju här om dagen att jag var kristen. Det ni säkert inte vet är att jag har varit med i Livets Ord. De ni! Där fick ni allt något nytt "skvaller" som ni unga kallar det så snyggt.

Jaja, nu ska jag väl "rulla vidare" haha vilken liten ordvits!

Sköt om er, bestefarsan tänker på er :)



Jag grimaserar i rullstolen, fråga inte varför det är sommar på bilden.. det kan jag inte svara på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0