Carpe diem

Halloj hjärtliga vänner!

Idag har jag gjort något riktigt skojjigt! Jag har hållt en föreläsning på ålderdomshemmet om "Carpe diem" som är mitt livsmotto. För er okunniga men ändå nyfikna själar betyder "carpe diem" "fånga dagen" ungefär och det är just det jag strävar efter - att leva varje dag som om den vore den sista; jo, den dagen kan komma vilken dag som helst - i alla fall för min del. Men jag har ju väldans bra läkekött! Ni som "känner mig" vet ju att jag lever rövare varje dag, jag låter inte dagarna bara rinna iväg. Jag gör och lär mig nya saker varje dag - som ni så snyggt har sett i tidigare inlägg.

Det är så viktigt att ta vara på era små liv. Sitt inte bara hemma framför dumburkarna hela dagarna, gå ut! Ni behöver inte göra så många grejjor som jag gör. Ja, jag är nog den mest aktiva gubben/själen jag vet - inte för att skryta eller så men jag är riktigt aktiv. Det är svårt att komma upp till min nivå när det gäller carpe diem men man kan ju leva efter en lättare carpe diem. Ni, småsjälarna - som jag kallar er så snyggt, behöver inte göra extrema grejjor. Det kan vara att åka på kryssning eller klättra på klätterväggar - inga konstigheter, om ni inte vill förstås: vill ni vara riktigt knasiga kan ni ju börja skriva dagbok.

Jag tror jag i alla fall fick några av åldringarna att ta till sig det jag föreläste om. Ja, det var ju många som sov och sådär - men det är sådana smällar man får ta. Det viktiga är att jag har försökt, bannemig!

Ta det inte lugnt mina vänner, men sköt om er och carpe diem, glöm det inte för tusan gubbar!

/Bestefarsan



Såhär såg det ut när jag föreläste så snyggt. Vid det här ögonblicket berättar jag om när jag var modell och gick på cat-walken som det heter så snyggt.


En någorlunda bättre bild på mig och catwalken i bara underbyxor! Som ni ser är jag jätteröd och gul i ansiktet - jag brände mig när jag solade. Huden har flagnat av där det gula är.. fy böveln vad ont det gjorde!

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha den här bloggen är det bästa jag läst, heja bestefarsan!

2009-01-12 @ 17:41:36
URL: http://friuda.blogg.se/
Postat av: Bestefarsan

Vad trevligt att höra! Det är lika skojjigt varje gång att höra att man är högt uppskattad!

2009-01-13 @ 18:16:20
URL: http://bestefarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0