Bedrövelse och jämmer

Kära vänner!

Den här dagen har inte varit en av mina bästa vill jag lova. Ni minns från igår att min vän Kåge bar sig dåraktigt åt och hoppade bungy jump utan säkerhets linan. Jag fick ju ett brev igår. Idag fick jag ännu ett.

I det här brevet berättar Kåge hur han inom någon timme kommer att ingå i det så kallade grönsakstillståndet. Bevare mig väl, den arma kraken kommer inte ens att kunna andas själv! Jag är så bedrövad, och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Naturligtvis borde jag börja bege mig mot Australien, men först måste jag smälta denna nyhet.

Kåge är - som ni vet min bästa vän. Och inte för att skryta eller så, men jag är hans bästa vän också. Vi är nog riktiga bästisar - så snyggt. Kåge och jag träffades för mycket länge sedan då vi båda var pojkspolingar. Ja, jag var ju förståss äldra än honom, men ändå. Vi fann varandra på en gång och har alltid haft mycket gemensamt, även om Kåge allitd varit den lite mer oförsiktiga. Det var tillexempel med Kåge jag första gången hoppade fallskärm. Kåge den galningen glömde nästan att veckla ut sin , och fastnade i ett träd där han blev sittande någon vecka innan vi hittade i vilket träd han satt. Men han bara skrattade. Jaa, Kåge är och har alltid varit en ruskigt rolig grabb. Jag kommer verkligen sakna honom då han går in i grönsakstillståndet.

Nej nu, tror jag faktiskt att jag ska försöka pigga upp mig lite, genom att se en dokumentär om myror, - sådant brukar alltid hjälpa.

Tag hand om er nu, kära vänner. Och tänk på Kåge.

Ps, Kåge, jeg elsker deaj.



En liten skojjig bild som visar KG:s glada - och trendhakarpåsida. Denna bild togs när elgitarren var näst intill ny och KG:s hade långt skägg, det har han dock inte nu! Å nu, stackars sate!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0