Blinddejt!

Idag har jag och Hans Brandebergare gjort något ofantligt intressant - vi har nämligen blinddejtat! (Det betyder på ett ungefär att man dejtar någon man inte träffat!) Hans Brandebergare tyckte att vi såg så bleka och tråkiga ut så han tog med mig till ett mycket trevligt badhus där de hade solarium. Tibblebadet tror jag nog att det hette, synnerligen trevligt.

Hans Brandebergare blev mycket brun och fräsch men jag, jag blev brun som en djäkla bajskorv jag! Bortsett från min goggelbränna som blev lite ljusare än övriga ansiktet, så snyggt. Riktig otursgubbe är jag ibland, men utseendet är ju faktiskt inte allt! Även fast vi satte på våra finaste skjortor innan vi träffade de två tursamma donnorna på ålderdomshemmet - där de faktiskt bor! Tänka sig, vad Hans Brandebergare och jag skrattade åt det!

Donnorna hette iallafall Hildegaard Thorolfsson och Dagny Frimansson. Hans Brandebergare föll direkt för Dagnys gyllene gråa lockar så jag fick ta Hildegaard som dessvärre hade dassgrått, kortklippt hår. Som Hans Brandebergare och Dagny höll på kunde man tro att de vart på vippen med varann i årtionden.

Med mig och Hildegaard slog det däremot inga gnistor. Hon var fördjäkligt tråkig! Hon bara gnällde på sitt liv, hur tråkigt det var och personalen på ålderdomshemmet var tydligen för lata. Det fick jag höra fler än fyra gånger om - baskemig tråkigt! Senil var hon också, gaggig som få - nä henne fattade jag inte tycke för, men Hans Brandebergare och Dagny lovade i alla fall att hålla kontakten... få se hur det blir med den saken. Han lär väl spisa av 'na som han gjort med alla andra trånande damer som vill ha honom.

Nu har jag provat på blinddejting i alla fall. Betyg: 1/5 - urtrist! Men kan säkert funka om man får tur med damen, som Hans Brandebergare den gamla räven.



Se så brun jag är! Får väl ta och skrubba som attans, då kanske det går bort!

Jag vet att ni gillar dagens utstyrslar så jag slår väl till med en idag då!
Mysse från Lönnebergaboden
Jacka från Ekmans jackor och restaurang
Vit finskjorta från Skräddarn Larsson
Gul V-ringad kashmirtröja från Olssons handelsbod
Rutig halsduk från YSL (Yngve Sven Larsson)
Manchesterbyxor från Manfreds manchester


Nu ska jag ta en liten kvällslur, det är sent!

Ha en himla skön sömn!

/Bestefarsan

Kommentarer
Postat av: yasmine

allt bra? krams

2009-02-05 @ 19:45:52
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Bestefarsan

Jovars, det är riktigt bra - lite trött bara, men lite sömn på det så är jag ordentligt tillfredsställd! Hyggligt av dig som frågar förresten!

2009-02-05 @ 20:05:13
URL: http://bestefarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0