Mänskliga reklampelare - det ni!

Hej kära vänner!


Nu i lite brådska såhär ska jag ta och berätta vad som har hänt en gubbe som mig idag, jag ska nämligen ut och parta loss så snyggt på kvällskvisten med ett litet gäng som jag samlat ihop. Lite folk från olika vänskapskretsar som jag har. Ja det är väl en blandning av schackklubbsmänniskor, folk från: Haralds änglar (motorcykelförening), Ugglorna (korsordsklubb), Läslössen (bokklubb) och sedan även några gamla rävar från Kryckvännerna (kryckklubb) - jaa dom har man ju inte sett på år och dar känns det som! Sedan ska förstås partyprissarna Ivan Jägerström, Jan Stålhandske och Holger Thorsson med förstås - de är kända för sina rackarheter på fester så snyggt!

Ushijamig vad jag babblar på.. ni är väl förstås nyfikna på vad jag har gjort idag - som alla andra dagar: men å andra sidan är det ganska självklart att ni är nyfikna på en sån aktiv och omväxlande gubbe som jag! Ja, man kan aldrig veta vad jag hittar på - jaa, det är härligt!

Jag har nog inte varit helt ärliga mot er kära vänner, eller jo det har jag men jag har glömt att säga en sak som jag gör varje morgon, en rutin - som jag kallar det så snyggt! Jo varje morgon (med vissa undantag, så snyggt), vid gryningen, tar jag mig en lång morgonpromenad och samlar ihop skräp och tomburkar. Det värdelösa skräpet slänger jag i papptunnan, som jag kallar soptunnan så snyggt, medan jag behåller sånt som jag tycker är fint! Tomburkarna pantar jag och pengarna som jag får lägger jag i en liten burk hemma i en glasskål så snyggt. Den har tömts flera gånger i år, så oj, oj, oj, ni skulle bara veta hur mycket pengar jag tjänat på detta! OCH: jag gör ett bra ändamål för miljön! Inte för att skryta eller så men det är ruskigt bra det som jag håller på med!

Jag känner hur bara grodorna hoppar! Ska sluta babbla på så djävulskt mycket! Idag har jag och Holger Thorsson jobbat! Vi stod på stan med reklamkläder, som vi kallade det så snyggt. Ni vet: en stor kartongbit med en text på! Vi gjorde reklam för "Thorstens renodlade restaurang", en alldeles ursökt restaurang vill jag lova! Vi delade ut massor av lappar och folk blev mycket intresserade, det var urskojj!

Där stod vi, från 10 till 18 och tjänade pengar! Urlätta pengar var det vill jag lova! Något att rekommendera må jag säga.

Nä nu mina vänner är det brått, jag måste göra mig iordning inför partajandet! Kanske kommer det ett fredagsklipp lite senare, vi får se!

Jusste, höll på att glömma så snyggt: Tack för att ni hjälpte Bestefarsan att komma på resemål och har nu bestämt mig att jag ska åka till Bulgarien för att åka skidor! Alla alternativ var ruskigt bra men eftersom jag aldrig varit i Bulgarien skulle jag nog allt vilja testa det! Jag bokade biljetter nyss och planet lyfter i morgon bitti så snyggt. Jag kommer tillbaka på lördag nästa vecka: då ses vi kära vänner!

Ta hand om er och simma lugnt ikväll!

/Bestefarsan



En bild från en av många morgnar då jag samlar skräp! Denna morgon fick jag även med mig grannpojken Olles vänner, ja pojkspolingen själv tog kortet så duktig som han var, så snyggt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0