Svar på frågor, del IIII

Kära vänner, ni har skrivit ofantligt många intressanta frågor, här är del 4 .

Hej jag känner att jag inte passar in nån stans. vad ska jag ta mig till?
Hej kära du! Du har kanske inte hittat just "din grej" än. Kanske är du en mästare på korsstygn, dans eller hash-rökning. Jag tror att du måste finna ditt kall i livet, och leva lite carpe diem. Att leva livet som just du vill! Lycka till!

Heej bestefarsan!!! du är så skojjig! är du bra på matte?
Tack så mycket! Ja, jag är en otroligt begåvning. I min ungdoms dagar skapade jag ett matematikgymnasium med riksintag. Jag var och är mycket stolt över det och över eleverna som går där. De har tillochmed ett eget skojjigt litet rum som jag valde att kalla Alef Noll, så snyggt!


Bilden togs vid invigningen av mattegymnasiumet, knasigt va?

Jag har ett fult namn, vad ska jag göra?
Vet du vad? Jag har också ett fult namn. Inte mycket att göra, men jag brukar ju kalla mig själv för Bestefarsan. Kanske du kan hitta ett passande smeknamn också?

Hej, jag vill åka till hogwarts men får inte för min morbror vernon.
Jag tror att ditt bekymmer kommer lösa sig. Jag fick en syn där jag såg att ditt hus kommer bli översvämmat med brev ifrån Hogwarts. Tillslut när du och din hemska mugglarfamilj har rymt till en kusilig ö ute i havet kommer en halvjätte som heter Hagrid komma och personligen ta med dig till hogwarts. Så oroa dig inte min gosse, det kommer lösa sig!

Vet du nåra bra trollkarlsskolor i sverige? orkar inte åka till england förstår du :P
Det var ett himla tjat om trollkarlar. Nejnejnej, det finns en i England , en i Frankrike och en i Rumänien eller något annat land i öst. Om du är seriös med ditt trollande så får du allt ta och pallra dig iväg till England.

Vad heter du?
Mitt namn är oväsentligt. Kalla mig bestefarsan, är du snäll.

Tycker du att det är rätt att döda i en revolution? vilken är din religionsuppfattning? tror du att Kina kommer att bli världens nästa industriland?
Det låter som om jag fått  en fråga av en samhällsvetare. Det är aldrig rätt att döda tycker jag, alla liv är heliga. Men såklart så kan jag inte döma någon annan. Jag har ju själv medverkat i en rad revolutioner, både franska och ryska exempelvis. Och ja, då kan det hända att jag råkade döda för att rädda mig själv. Tyvärr.
Jag är kristen, jag har blivit uppfostrad med den protestantiskaläran, även om jag levde på den tiden de felsta trodde på asagudarna. Men jag tyckte alltid att det var lite löjligt att tro på Oden, Tor och de andra grabbarna.
Jag tror att Kina har goda möjligheter, mycket tack vare mig själv. Ja inte för att skryta eller så, men det var ju jag som såg till att Kina blev tilldelad de Olympiska Spelen.

Tjänaru mycke cash för bloggen?
Inte ett korvöre. Än.

Hej jag är bra allt klipsk men jag kommer inte in på mensa, har jag gjort nåt fel?
Antagligen är du inte tillräckligt klippsk, eller så är du inte kvinna.

Jag är 15 år och har inte fått min mens än, är det något fel på mig? när fick din din mens?
Jag tror inte att du har förstått detta rätt. Män/pojkar får inte menstruation, det drabbar bara kvinnosläktet. Ifall du är en tös så tycker jag att du kanske borde överväga att gå till ungdomsmottagningen. Lycka till!

Jag funderar på att klippa mitt hår. har du något tips? vad betyder Urkel?Jag funderar på att klippa mitt hår. har du något tips? vad betyder Urkel?
Att klipppa håret kan kanske vara en god idé. Jag har inga speciella tips, jag använder ju nämligen peruker. Det är skojjigt, för då kan man ju variera sig ifrån dag till dag så att säga!
Och nu ett utdrag ifrån svenska akademins ordlista: Steve Urkel är en rollfigur från TV-serien Family Matters, där han spelades av Jaleel White.
Urkel är alltså inget särskillt, kanske bara ett såkallat smeknamn.


Steve Urkel så snyggt!

Jag är rädd för att jag kommer vara oskuld livet ut.. jag är 56... hjälp.
Min vän, ta det lugnt. Antingen så får du helt enkelt hitta kärleken, eller så kan du bara gå till White room en vanlig lördagskväll, dricka rikligt, och sen ska du se att det går vägen!

Så snäll du är! Hur blir man så snäll som du?
Jag har en särskilld regel som jag följer, och det är att alltid vara mot andra som man sjäv vll bli behandlat. Det är ganska lustigt, det är inte många som har hört talas om det sättet att leva. Jag är nog ganska ensam om det !

Är det du som bor på granntaket?
Nej det är det verkligen inte.

Asså JAG är iiinte fjååårtis, men jag undrar om du någonsin har varit det? brukar du använda idomin? har du blonderat håret?brukar du hänga på elverket?
Fjårtis? Vad är det? Ett djur? Idomin använder jag kalla vinterdagar då läpparna blir nariga. Det är en riktigt mysig salva det! Håret har jag aldrig blonderat,  men jag äger en del ljushåriga peruker. Elverket var en arbetsplats en gång i tiden, så då antar jag att jag brukade "hänga" där..


Såhär förskräckligt nariga kan även Bestefarsans läppar bli! På med idominsalva!


Hej vad skulle du göra om du saknade din, eeeh, hmm Kära ägodel i de nedre regionerna...

Den där frågan var mycet oanständig. Uppsöka en läkare snarast får bli mitt slutgiltiga svar på den frågan.

Vilken snygg keps du hade i inlägget Bestefarsan+Hans brandebergare! Vart har du köpt den?

Visst är den tjusig! Jag har faktiskt gjort den själv, tro det eller ej! Jag är allt en kreativ liten rackare, nästan en såkallad estet - så snyggt!

Vilken är din favorit planet?

Min favorit alla gånger är nog planeten Tellus, detvillsäga Jorden, Är det inte en fantastisk planet, så säg?

Jag brukar spela volleyboll och det gör fruktansvärt ont, har du något tips på hur man kan göra så att det inte gör så ont?
Ja, det gör ju förbaskat ont att spela volleyboll, men jag undrar om inte det är själva spelets idé - så snyggt? Men jag har hört att det ska göra mindre ont om man så att säga följer med bollen i rörelsen. Hans Brandebergare den krabaten brukar iallafall säga att det är kruxet. Sjärl får jag stå ut med röda armar.

Jag har lite svårt för matte, kan du hjälpa mig med min läxa?
Javisst, eller jag kan kontakta en tjej jag känner. Hon gör gärna andras läxor, gratis!

Bestefarsan!!!!! Du är min idol!!!!

Så spännande!

Godkväll Bestefarsan! Jag är en tantuschling på ca 70 år som vill krydda till min vardag. Det enda nöjet jag har i mitt liv är att besöka vårdcentralen och det kan jag berätta, att det gör jag inte ofta. Jag har inga barn, och därmed inga barnbarn, inga syskon, och därmed inga syskonbarn. Inga vänner, ingen släkt och heller inga pengar men ändå vill jag ha det skoj i livet. Hur ska jag gå till väga?

Vad du behöver är lite carpe diem. Du måste finna något som just du gillar. Har du prövat fallskärmshoppning? Det kryddar verkligen till livet vill jag lova! Annars kan du försöka skaffa nya vänner genom någon trevlig förening, som kanske kryckvännerna eller liknande, som jag gjorde så snyggt! Annars kan du alltid skicka in en annons om att du vll ha en brevvän till någon trevlig tidning. Lycka till, glöm inte carpe diem!

Hej! hur många rynkor har du egentligen?
Jag har faktiskt aldrig räknat, men många är det ju inte!

Hej vad heter vår stadsminister i förnamn? har glömt... lite pinsamt
Halloj! Han heter Fredrik i förnamn, eller som jag kallar honom så snyggt: Fredde! En ruskigt bra ledare om jag får säga min åsikt.


En bild som jag hittade i ett tidigare blogginlägg, jag och Fredde, som jag kallar honom så snyggt!


Varför är jag skelögd? /Karin Morell
Hejsan Karin Morell! Vi är alla olika, en del är skelögda och en del är det inte. Men om du verkligen vill veta varför får du kolla bak i släkten. Skelögdhet är visserligen ett ressesivt fenomen, men om många i din släkt innan varit skelögda så är det inte så märkligt att även du drabbats. Men kom ihåg: det är insidan som räknas!

Hej, skulle du kunna förklara för mig hur grön ser ut?
En näst in till omöjlig fråga, men jag tar förgivet att du är blind. Grönt är den färg som luktar som nyklippt gräs en våt sommarmorgon. Grönt är skönt så att säga. Grön ska tydligen frambringa lugn hos oss människor. Någon bättre förklaring har jag inte.. Jusste, grönt är en blandning av blått och gult.

Skulle du kunna förklara för mig hur det låter när man hostar
När man hostar låter det som om man har fått en liten irriterande blomfluga i halsen. Då tar man i för kung och fosterland och rosslar upp den. Det låter som Öööhöö.


Ibland hostar jag mig blå - öhööö!


Skulle du kunna förklra för mig hur majonäs luktar?

Majonäs är det värsta jag vet, så helst inte.

Vilken färg har vit?

Dum fråga. Vit är vit.

Varför är du så dålig? jag hatar dig gubbjävel!'
FÖRBASKAT!  Sådär säger man inte! Du har ingen rätt att hata mig, har jag någonsin gjort dig något eller? Gillar du inte det jag diktar ner här i bloggen, så stick och brinn! Nu är jag riktigt argsint. Jag är för i helsefyr den bäste bloggaren som är över 300 som jag känner.

Vad skulle du helst göra, rycka av 3 hårstrån eller såga av dej benet?

Jag måste nog säga: såga av mig benet. Nu tror ni såklart att jag har blivit skogstokig på gamla dar, men det är sant! För det första så har jag inte tre hårstrån, jag har noll. För det andra så skulle jag gärna vilja vara med i kryckvännerna igen, det var ju för trevligt!

Vad skulle du helst göra dö eller avlida? skulle du hellre ramla än trilla?
1. Först och främst, människor dör inte, de avlider. Djur däremot dör, blommor vissnar, frukter ruttnar och så vidare. Man säger ju tillexempel inte att ett äpple har avlidit.
2. Gamla människor som jag, vi varken ramlar eller trillar. Vi rasar.

Är du emo? skär du dej?
Nej för sjutton! Jag spelar volleyboll, det är illa nog.

Varför är jag så läskig?

Huu, jag vågar inte ens svara på denna fråga!

Får jag chans på dej?
Inte en chans. Jag är inte så lättflörtad som somliga tror, jag har ju inte ens träffat dig, din lilla fillur. Dessutom borde du nog satsa på någon i din egen ålder.

Gillar du oliver?
OM jag gillar oliver! Jag älskar oliver, skulle helst av allt vilja bo i ett hus fullt av oliver. Inte för att skryta eller så - men det var jag som odlade den första oliven. De fick namnet oliv eftersom jag heter Oliver i typ sjunde namn.

Quires jodér?

Ingen aning. Förstår tyvärr inte vad du säger min vän.

Vad är ditt rekord i höjdhopp?
Vad kul att du frågade! Jag hoppade 3.50 i höjd under mina glansdagar. Ja, det är ju inte så ånga som vet det, men jag är faktiskt världsrekord hållare fortfarande. Inte för att skryta eller så, men dagens ungdomar hoppar ju löjligt lågt, om ni frågar mig. Annat var det på min tid. Som vi hoppade höjd. Visserligen fanns det inte så mycket annat att göra, så vi hoppade mest hela tiden. Det var tider det!


Jag hoppar höjdhopp i nån löjligt stor tävling, kommer ej ihåg vilken bara... klurigt det där med minnet.


Vilken är din favoritefterrätt?

Ja som alla vet är jag ju barnsligt förtjust i vaniljbullar tillsammans med en kopp varm mjölk. Det är underbart!

Hello! I häv ö problem.. aj äm not very bra på att speaking engelska... what to do??
Ja, då vet du hur jag känner mig. Jag kan ingen engelska alls, jag tycker verkligen att latin borde bli världspråk igen, det var ju mycket mera användbart. Lapidusilus vapiluos.

Hallå... hallå... hallå... .... är det någon där?.... .....var är jag?????....... :S
Jag är här. Vart du är vet jag naturligtvis inte.
Men där är där där man inte är. Här är där, där man är. Och här bär man alltid med sig.

Tjeeeeeeena!!! vilken tandkräm rekomenderar du?

Halloj! Jag har aldrig borstat tänderna i hela mitt liv. Nuförtiden använder jag ju löständer, det är mycket smidigare.


Jag är himla nöjd över mina löständer så snyggt. Spexa till det med tungan är också skojj!!

Nej nu, nu orkar jag inte mera. De sista kommer imorgon!

Kramar Bestefarsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0