Slalomskidåkning

Hejsan Gullefjun!

Idag har jag gjort något ofantligt skojjigt! Ja, jag har faktiskt ägnat dagen åt slaomskidåkning. Det är nog inte många av er som vet att jag är en riktig baddare på skidåkning.

Jag åkte tillsammans med Hans Brandebergare till Kungsberget ganska sent på morgonen. Ja, vi begav oss iväg vid 07.00, så det vart en rejäl sovmorgon! Vi var framme vid 10, då liftarna först öppnade. Vi var de första som var ute i backen, det var skojjigt! Det var inte så mycket folk där en dag som denna, bara lite trevliga skolklasser.

Jaa, som vi åkte denna dag, upp och ned, upp och ned. Vissa liftar var lite busiga och ryckte en del, så ibland vart det svårt att hänga med i svängarna - så snyggt, men Hans Brandebergare räddade mig alla tillfällena. Ja, som vi skrattade åt det!

Vi träffade också några äldre damer, Asta och något mer hette dem minsann. Riktigt trevliga, men en smula senila. Jag vet inte hur många gånger Asta berättade för mig att hon en gång när hon åkt skidor med sin syster råkat slå till liftvakten i ögat. Ja, sanna mina ord, hon var riktigt gaggig - så snyggt.

Nej nu, mina små busfrön, är jag läskigt trött. Jag vet inte varför, jag hade ju en sådan rejäl sovmorgon till 05.30, men jag antar att det är den friska fjäll luften som gör en lite sömnig - så snyggt.

Ha det så bra kära vänner, vi hörs imorgon igen!
Kramar Bestefarsan



Bestefarsan åker störtloppsslalom så snyggt, störtkul! Fyndig som jag är - som Hans Brandebergare och jag hade skojj åt det!
Ser ni min (så snyggt som jag kallar det) goggelbränna också? Jo, jag hade ju skidglasögon så snyggt och solen är ju så ofantligt stark i skidbacken och min hud är väldigt lättpåverkad. Men järse - inte bryr väl jag mig om det! Det går över om ett par dar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0