När alla vännerna gått hem..

Kära vänner!

Idag har nog varit den tråkigaste dagen i manna minne! Ja, eller i alla fall början på den.

När jag vaknade imorse kom jag på mig själv med att faktiskt inte ha några planer för dagen. Så jag skickade Paloma (min brevduva) till flera vänner däribland Holger Thorsson, Hans Brandebergare (den boven!) Olle (min granne, om ni minns), Gerda Långfot och många, många fler. Ja inte för att skryta eller så, men min vänner lista är lång vill jag lova! Hälften vore nog!

Men: INGEN kunde ses idag. Holger Thorsson skulle till nån släkting, Hans Brandebergare skulle vara med den förbaskade Dagny, Gerda Långfot skulle operera foten, och Olle var på finlandskryssning.

Då kom jag på mig själv med att sakna Kåge. KG den rackarn hade alltid något upptåg på gång. Han och jag gjorde allt tillsammans,och vi gjorde inget utan varandra. Nu när han är borta så saknar jag honom, han var ju faktiskt den skojjigaste gubben i gänget vill jag lova!

Mitt i min dysterhet kom jag på att jag borde rycka upp mig en smula. Nog för att man måste få vara lite sällsam ibland, men jag tänkte då rakt inte vara melankolisk hela dagen. Så jag gjorde något jag och KG alltid gjorde. Nåja, ofta iallafall. Jag åkte till Naturhistoriska Riksmuseét. Det är alltid lika skojjigt vill jag lova! Jag såg en hel-festlig film på Cosmonova också, när jag ändå var i krokarna så snyggt! Inte för att skryta eller så, men det var ju jag som grundade Cosmonova.
Ja, sanna mina ord, det var så trevligt (om än lite ensamt).

Jag såg en film om havet, mycket vacker var den, även om jag blev lite yr i huvudet, men det är alltid skojjigt.

Äsch, nu orkar jag inte sitta här framför dumburken längre. Gå ut i solen, eller ja: molnen, och lek en stund nu ungdomar! Bestefarsan ska ta en promenad.


Kramar Bestefarsan



Jag tog en liten lov runt på muséet, urspännande! Dock var jag den enda över 10 år, men lika trevligt var det väl för det. Då kunde jag berätta för dem om lite historier, så snyggt, kring vad de såg! De tyckte att det var så skojj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0