Milda makaroner, vad ska Bestefarsan ta sig till?

Kära vänner!

Jag har ett litet bekymmer, men innan jag tar det, så ska jag berätta vad för finurligt jag har hittat på idag som idag!

Jag och Hans Brandebergare hade ju bestämt att vi skulle spela bridge, och sedan ta en tur volleyboll, men Hans Branderbergare dök aldrig upp, den rackaren! Istället så åkte jag förgrymmad efter att ha väntat på honom i flera timmar vidare. Jag åkte hem till en gammal kollega från den tid som jag arbetade som rektor. Ja, hon var naturligtvis inte rektor på samma skola, hon var på grannskolan. Hon heter iallafall Lena Marklund eller något i den stilen, och är en fötjusande kvinna. Hon bjöd på te och kakor som hon bakat alldeles själv. Gudars skymmning så goda de var!
Efter att ha varit där hela eftermiddagen och pratat gamla kära minnen så var det dags för bestefarsan att tänka på refrängen - så snyggt, så jag ringde färdtjänsten som skjussa hem mig i säkert förvar, så snyggt.

Nu är ni allt nyfikna på vad jag, bestefarsan, har för bekymmer på hjärtat. Det är nämligen så att jag känner att Hans Brandebergare sätter sin dejt före mig. Jag känner mig lite kränkt, och lite som femte hjulet under vagnen - om ni förstår vad jag menar?
Jag vart först lite förbittrad, jag menar: vi hade ju bestämt att vi skulle spela bridge och volleyboll! Sen dök den rackarn aldrig upp! Nej, en gång till och jag får ta och visa vart skåpet ska stå. Men Hans Brandebergare är ju en sån trevlig vän ändå, och jag vet inte om jag vill bråka.

Milda makaroner hörrni: vad ska jag ta mig till?

Nejnu är det nog dags att sussa. Och jag får tänka som en god vän en gång sade "Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya!"

Simma lugnt!


/Bestefarsan



Jag står och väntar i kylan så snyggt på Hans Brandebergare som aldrig kom den jäkeln! Dagen till ära har jag på mig min nya snitsiga t-tröja som du också kan få köpa på den här hemsidan! Trevligt värre - att klä sig som bestefarsan alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0