Måttet är rågat

Hej kära bloggvänner, så snyggt!

Nu är måttet rågat, Hans Brandebergare har ytterligare fyllt upp en droppe som snart får bägaren att välla över - han har satt en av sina sista potatisar och han ska definitivt få igen för gammal ost! Idag träffades vi äntligen från uppehållet vilket jag trodde skulle bli skojj, som förut. Men det var det inte vill jag lova! Han bara pratade om sin "underbara Dagny", vad de hade haft för sig och hur fast hennes hud var. Fy sjutton säger jag bara! Vi tog färdtjänstens flygplan till Norrland för att bestiga Kebnekaise, det har vi suttit och filurat på länge och idag blev det av, men tusan vad tråkigt det var!

Hans Brandebergare har skaffat sig en sån här portabel telefon, urlöjligt! Han "essemessade" (tror det stavas så...) med Dagny hela tiden och de ringde varandra varannan pisskvart! Böveln vad jag kokade av ilska! Men måttet var rågat efter några timmar då Hans Brandebergare plötsligt sa till mig att han var tvungen att åka hem till Dagny, hon hade tydligen satt en havreflinga i halsen, hjälplösa djäkel. Han försvann på fyra röda och lämnade mig där uppe på berget. Baskemig vad förbannad jag blev!

Paloma (min brevduva) fick komma och jag skickade snabbt ett meddelande till färdtjänsten och bad dem komma och hämta mig. Snabba som dom är behövde jag inte vänta i mer än en timme. Sanna mina ord: Hans Brandebergare har blivit en riktig "dissare", en jubelidiot och absolut inte en sann vän!

Bannemig vad jag är arg! Nä nu ska jag ta och kyla ner min ilska och titta på Keno, det är ruskigt spännande och brukar bota mot ilska.

Ta hand om er och era nästor, "dissa" inte människor för er gumma/gubbe!

/Bestefarsan


Jag fick slutföra klättringen utan Hans Brandebergare, här är jag på nedvägen. Mina kläder blev uppätna av bergsgetter så snyggt, en arm krake - det var precis vad jag var.

Kommentarer
Postat av: Förvirrad...

Borde det inte vara snö på kebenekajse såhär års??

2009-02-12 @ 18:33:59
Postat av: Bestefarsan

Hej du förvirrade stackare! Inte ska du väl gå och vara förvirrad i livet? Nu ska Bestefarsan klara ut saker och ting för dig! Min kamera är en djäkel på att förvränga saker och ting, i ena stunden fungerar den hur bra som helst och i andra ger den helt orealistiska bilder - men så är det, sånt får man leva med. Ska nog ta och köpa mig en ny kamera om det är många som stör sig på den felangivna omgivning. Jag ursäktar mig så mycket för att jag skapar denna förvirring!

2009-02-12 @ 18:55:27
URL: http://bestefarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0