Korsordsklubben Ugglorna

Kära vänner!

Är det inte en underbart vacker dag, en sådan dag, som idag, som idag?
Det tycker jag! Min dag startade med en liten parodox kan man säga. Isen utanför min lilla stuga ska nämligen vara helt fysiskt omöjlig att gå på - den borde vara på tok för tunn, men jag gick imorse en rejäl promenix ,som jag kallar det så snyggt, över isen. Det var uppriskande vill jag lova!

Ja, Hans Brandebergare har ju fullt upp med sin lilla fjälla, och han verkar totalt ha glömt bort våra tider. Idag skulle vi ju till exempel rida tillsammans. Tror ni han dök upp? Nä, jusst så. Han kom inte, och jag kände att jag borde visa vart skåpet ska stå. Men jag vågade inte. Jag är en väldigt lyhörd person, jag är ödmjuk och vill inte såra honom. Hans Brandebergare däremot är väldigt pueril och infantil. Jag tycker att det är väldigt omoget av honom att alltid så abrupt förhala våra små träffar.
Ja, sanna mina ord.

Men, jag vill inte gå och deppa över honom för länge, så jag tänkte att jag kunde gå med i en ny trevlig klubb. Min vän, radikala Roger har grundat en korsordsklubb som heter Ugglorna, så jag gick med i den idag! Jag åkte till Västertorp där de hade sitt möte, och det var mycket trevligt. Alla satt knäpptysta och löste krosord. Ja, inte för at skryta eller så - men jag är en riktig rackare på det här med korsord och suduko. Det sägs ju att sudoku är japanskt, vilket inte direkt gagnar mig, för det är ju jag som uppfann suduko, för väldigt länge sedan tillochmed!

Menmen, man kan ju inte få allt. Nu ska jag nog lösa lite mera korsord, sen är det sängen som gäller.

Tag hand om er nu små gulletroll, jag tänker på er!
/Bestefarsan



Jag och min nya vän Mette-Klara löser korsord så snyggt, ugglor som vi är! Hon var en djäkel på att lösa dem, men snabbt gick det inte vill jag lova.
(Ursh - jag var riktigt osäker på om jag skulle ta den där bollinspirerade peruken idag. Jag övervägde med att jag skulle ha den, vilket jag ångrar nu när jag ser den fullt osmickrande vinkeln på peruken...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0