Isvakbad med Hans Brandebergare

Kära vänner!

Idag har jag gjort något riktigt knasigt, men framförallt kallt! Jag och Hans Brandebergare gav oss ut tidigt i gryningen, ut på sjön. Vi tog våra gamla sparkar som vi så snyggt tog oss fram på. Efter ett tag stannade Hans Brandebergare - han fick nämligen en fullkomligt galen idé!

Han tog fram sin "supersåg" - så snyggt, på tre röda hade han sågat ett kvadratiskt hål i isen. Han sade: "Hoppa i Bestefarsan! Hoppa i, det är inte farligt!" Jag tvärvägrade minsann, men när han hoppade i så snyggt - hoppade jag direkt efter. Ja, ibland kan man ju vara svag för det så snyggt kallade grupptrycket.

Men skojj var det i alla fall, det kan jag lova. Isande skojj, fyndig som man är! Något att rekommendera må jag säga.

Vi fortsatte vår tur på isen, kom hem nyss. Trevligt med mycket frisk luft - det må jag säga!

Ta hand om er!

/Bestefarsan



Jag stapplar mig så snyggt upp från den iskalla vaken, visst ser det förbannat urskojj ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0