Hujeda mig - vilket partaj!!

Kära vänner! Jag är rysligt trött och seg efter gårdagens strapatser, men jag klagar inte! Jag hade nämligen den beste festen historien hört talas om! Ja inte för att skryta eller så, men jämfört med min fest så är nobelmiddagen inte ett jota. (Ja, jag har ju varit på kanske 35 nobelfester, men det är en helt annan historia).

Redan vid tvåtiden igår började lokalen jag och Holger Thorsson hyrt att fyllas till bristningsgränsen. Alla jag känner - och det är många det - kom långväga för att gratta mig. Hans Brandebergare och surkärringen Dagny kom också, men bövulen, jag lät inte dem förstöra min dag!

Vi började med en så snygg fördrink, champagne av finaste slag. Nåjanåja, näst finaste då - om man nu ska vara så petig. Men rätt ska vara rätt. Jag höll ett sjuhelsikesbra välkomst tal, och sedan öppnade jag mina skojiga paket under allmänt mingel, så snyggt.

Jag fick bland annat:
Ett presentkort på Gubbshoppen
En liten resestorleksbur till Paloma (Hallå, är det jag eller fågeln som fyller år?!)
En porslinsvas av Dagny. Helsefyr så ful den var.
Flera nya peruker
En årsförbrukning av skokräm


Med mera, med mera. Ja, jag fick ju hundratals paket, detta var bara ett urval av det bästa och sämsta.

Festen fortfor, och jag bjöd ju även på en hejdundrade middag med sill, senap, potatis, och annat härligt! Alla åt och var mycket nöjda. Efter middagen kom ett gäng färdtjänster och tog hem de riktigt skruppliga gamlingarna,  men vi var fortfarande många kvar som dansade till live-bandet som jag hade hyrt - så snyggt!
Vi lekte även diverse lekar, som dansstopp. Hel-festligt var det!

När kvällen övergick till natt så "drog" vi vidare till Café Opera- så snyggt. Där festade vi resten av natten, och tyvärr minns jag inte så mycket av det. Vaknade med en förbaskad huvudvärk imorse, så det kanske betyder att jag hade ruskigt skojj i alla fall!

Här kommer ett urval av bilderna från kvällen, bildextra som jag kallar det så snyggt!


Bildextra! Bildextra! Bildextra! Bildextra! Bildextra! Bildextra!


Första bilden på hela dagen! Bestefarsan står och poserar med några gamla väninnor!



Jag står och öppnar presenter så snyggt. Bilden visar ungefär en tiondel av presenterna, oroa er inte!



Jag håller tal innan middagen så snyggt!



Under middagen. Rackarns blomma som täcker min underbara nuna!


Ruskans vilken suddig bild!!! Här dansar vi till livebandet i alla fall!


Jag sitter så snyggt i limousinen på väg till Café Opera med min födelsedagspresent i form av en märkesväska, fick den av Pia Yngelkvist - en gammal flamma! Kommer inte riktigt ihåg märket, kan det ha varit Louise Vurton!?


Jag hamnade på finest.se också! Här dansar jag med några människor på Café Opera, så snyggt!


Sen var bilderna slut.. för er del i alla fall. Jag har förstås löjligt många bilder kvar, men de är lite för... oanständiga för min renliga blogg - det får inte bli för mycket av det goda som jag säger så snyggt!

Dagens bekännelse, det var länge sen! Här kommer dagens i alla fall: den pinsammaste presenten jag fick var en hörapparat som jag fick av Nils-Urban Eriksson, senil som han är! Jag har inte hörproblem ju!

Ha det gött, så ses vi imorgon - Bestefarsan ska nämligen gå och knoppa: är fruktansvärt bakis!

/Bestefarsan

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hahaha, fattade inte att det var photoshoppat först. Bilden från finest.se är bäst :D

2009-02-15 @ 22:02:32
Postat av: Karin

Ser ut som att ditt kalas blev riktigt lyckat i alla fall! Synd att man inte fick komma, hade gärna gjort det!

2009-02-17 @ 18:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0