Haralds änglar

Kära vänner!

Nu måste ni väl undra er för hjärtligt vad jag har haft för mig idag som idag? Ja, jag vaknade i skaplig tid - vid sisådär femsnåret, även fast jag somnade så sent som vid ett! Jag tog mig en bit frukost och sände därefter ett brev med Paloma till Hans Brandebergare, vi skulle nämligen besöka Kaknästornet idag!

Men sen kort därefter får jag svar från Hans Brandebergare.. den jäkeln skrev att han hade glömt det och bokat en hel biosalong för han och den rackarns kärringen Dagny! Ursh säger jag bara - Hans Brandebergare ska nog få igen för gammal ost! 

Jag fick helt enkelt ta och hitta på nåt annat. Jag gick därför med i en till förening så snyggt - en motorcykelförening så snyggt - Haralds änglar hette den så snyggt. Nu undrar väl ni varför jag blir medlem i en motorcykelförening när jag inte ens har en motorcykel? Tja, svaret på den frågan är att jag vill träffa alla möjliga sorter av människor - till den gruppen hör även hårda motorcykelmänniskor. Jag får väl ta och hyra en motorcykel just när det är föreningsmöte nu på onsdag. Det ska bli stentufft, sanna mina ord! Få se nu om det här med motorcyklar är just mitt kall.

Nu sitter jag med några gamla vänner (Urban Snofsstjärt, Ivan Fredmansson, Gurgel Olofsson och Mats-Ole) som jag bjudit in till mitt hem och tittar på melodifestivalen - urkul, ska nog ta och gå tillbaka nu!

Ha det urbra vänner!

/Bestefarsan


Här står jag och mina nya vänner från motorcykelföreningen i snöovädret så snyggt! Jag minns inte riktigt vad alla hette, men han med oranga braller (som jag kallar byxor så snyggt) hette i alla fall Roger - han kallades för Ståfräsarn, den jäkeln - som han, liksom alla andra, skrattade åt min solbränna, men jag skrattade också så det kändes behagligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0