Hållbar utveckling - något att sträva efter!

Kära vänner! Tack för alla förskräckliga och fina förslag till resmål - jag ska bestämma mig imorgon! Fortsätt gärna att tipsa om just ditt favorit land, jag är idel öra!

Idag har jag gjort något viktigt. Som ni alla vet är jag en person som levt länge. Jag har sett det mesta, från röksignaler till iphone (vad nu det är för otyg, det vet jag inte..) och från häst och vagn till bilar och motorvägar.
Men det går ju inte att missa snacket om miljön, och tro det eller ej: men jag är mycket insatt i miljöfrågor. Så idag så åkte jag till Dieselverkstaden (en gammal arbetsplats för sissodär 50 år sedan kanske), för att kolla på gymnasieelevers utställning om just: hållbar utveckling.

Det var ruskigt skojjigt måste jag säga, de små liven hade verkligen lyckats: sanna mina ord! Men de är ju så finurliga: när de pratar om 1930- talet så säger de: " för mycket länge sedan." 30-talet är ju baskemig i förrgår känns det som! Nej, vad som är förr i tíden mina vänner, det är 1430- talet. Det ni!

Men vad jag kom till instinkt till under dagens stapadser var helt enkelt att vi borde slå ett slag för miljön! Varför inte avskaffa bilarna och återgå till kusarna? De rackarna skulle må bra av att köra vagnar igen, istället för att travarunt på V75-banor. Nej hästsport är ingenting för mig, helsefyr så tråkigt det är. Och tänk så festligt det skulle bli: parkeringsplatserna gör man om till hagar där ens kuse kan stå och beta.

Sanna mina ord vänner, där har vi lösningen!

Ta det lungt där ute, bestefarsan är rädd om er!

Kramar /Bestefarsan


Bestefarsan på häst och vagn. Sanna mina ord: detta är en mycket gammal bild och jag kan inte rå för att jag hade obehagligt stort huvud på den tiden, så snyggt!

Kommentarer
Postat av: Miscela

Annorlunda blogg =)

2009-02-19 @ 19:52:45
URL: http://miscela.blogg.se/
Postat av: Diana

Tack för gullig kommentar!! =) Är allt bra med dig? Vad hittar du på idag? Nu ska jag ha myskväll och kolla på Wallander! =) KRAM!

2009-02-19 @ 22:31:05
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0