Födelsedagsförberedelser

Hej mina trogna gulleläsare (och nya)!

Huuh, vad jag har stått i med att planera inför mitt stora födelsedagskalas idag - ja pompa och ståt kommer det bli så det står härliga till! Nu på lördag, alla hjärtans dag faktiskt - inte för att skryta eller så men jag är ju väldigt kärleksfull av mig! Min gamla, goda vän Holger Thorsson har jag börjat ta upp kontakten med - han är en riktigt bra vän må jag säga, en hjälpande hand skulle jag nog vilja säga!

Holger Thorsson och jag träffades på en turistresa till Kroatien -73, hur skojj var inte det!? Jätteskojj vill jag lova! Sen dess har vi inte träffats men nu såhär till min 302-åriga fölsedag (som jag kallar det så snyggt) tänkte jag bjuda in den gamle rackarn, han har fått äran att vara toastmaster så snyggt.

Egentligen skulle Hans Brandebergare få vara toastmaster men eftersom han håller på att "dissa" mig så snyggt mest hela tiden blir det Holger Thorsson som får ta den stora uppgiften - urskojj tycker han att det ska bli, vill jag lova!

Idag åkte vi till parken och gjorde en fin inbjudan och skrev den sjumila långa gästlistan! Nä, skämtåsido men den är djäkligt lång vill jag lova! Jag har bjudit alla jag känner, och inte för att skryta eller så: men jag känner djävligt många så oj oj oj, hälften vore nog! Jag och Holger Thorsson diskuterade, så snyggt, om Hans Brandebergare skulle bli bjuden - han har ju varit dum som in i bänken - men vi beslöt oss ändå för att han och hans djäkla Dagny skulle få komma. Inte kan väl gamle, snälla Bestefarsan ge igen med samma mynt och "dissa" Hans Brandebergare tillbaka? Nä, det går inte för sig!

Oj oj oj, två dagar kvar. Bestefarsan "taggar" så snyggt! Planerna ser strålande ut, det kommer bli den beste födelsedagen i mitt liv!

Nu ska jag ta mig en snabb kvällsmacka och sen gå och nanna - är fasligt trött!

Ta hand om er!

/Bestefarsan



Jag och Holger Thorsson sitter i parken och planerar så snyggt! (Äntligen har jag fått bort min hemska solbränna! Ruggarns vad fult det var, vill jag lova!)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Tackar så mycket :)

2009-02-12 @ 18:31:54
URL: http://koolakattis.blogg.se/
Postat av: Nea.

Tack för länken, den behövdes! ^^

2009-02-12 @ 18:47:02
URL: http://neapeahh.blogg.se/
Postat av: Bestefarsan

Varsågoda mina vänner!

2009-02-14 @ 00:25:17
URL: http://bestefarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0