Viking Line med Mats-Ole

Hjärtligt hej mina vänner! Jag ska börja med att ursäkta mig för att jag inte skrev någonting igår. Jag råkade nämligen försova mig, vaknade klockan 3.30 och kände att jag hade sovit bort hela dagen. Jag tänkte därför hitta på något riktigt meningsfullt. Därför sände jag min brevduva till andra sidan stan - där Mats-Ole bor. Jag frågade om han inte ville följa med på kryssning med Viking Line. Han sände tillbaka sin brevduva och skrev att han sov! Jag blev helt förbryllad, jag var inte den enda som hade försovit mig! Men han skrev så snyggt att han gärna ville följa med i alla fall.

Så vi två, "gubbar" som man kan kalla det så snyggt, begav oss till båten och som tur var träffade vi en viss Sten som hade två biljetter på sig - men ångrade sig i sista sekund. Han kom på att han hade ryslig sjösjuka och gav därför biljetterna till oss, sicken tur man har!

Vi hade i alla fall förbannat (förlåt, men jag var tvungen att använda det ordet) kul! På kvällen var det nämligen skumparty som hette duga! Vi träffade även på två sköna damer - Gertrud och Berit hette dem, vi dansade natten lång tills båten anlände till Stockholm igen och vi gick hem till våra boenden, utan damsällskap tyvärr men med en vinflaska i handen som jag hade baxat, som jag kallar det så snyggt. Inte för att skryta eller så, men det var faktiskt jag som kom på ordet baxa(baxade/baxat/baxar) - men det finns nog inte så mycket mer att säga om den saken.

Nu ska jag sända Paloma (min brevduva) till Uffe, vi ska nämligen julhandla idag. Imorgon blir det en sista julklappsrusch innan jag tar jag färdtjänstens bil till Härjedalen, eller Härjis som jag kallar det så snyggt.


Idag har jag lärt mig att göra sådana här skojiga gubbar som kan uttrycka hur man känner. Ni får gärna kopiera om ni inte vet hur man gör dom här tecknena!

:) = Det är en glad gubbe, ser ni det?

:( = En sur gubbe, den kan ni göra om ni är upprörda!

:'( = Är ni ledsna? Använd då denna gubbe.


Längre än så har jag inte kommit i min tekniska utveckling, men det kommer!

Dagens bekännelse: Jag är kristen.

Ha det gött!

/Bestefarsan



En fin jänta och jag på skumpartyt.
Jag dansade så vilt så jag tappade min peruk... drack även mer än jag borde ha gjort - lär er inte av mig när det gäller sprithantering!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0