Välsignad är denna lördag

Hej kära vänner! Nu har jag precis kommit hem från schackklubben. Det är så att vi "gamla gubbar" träffas den 27:e december varje år för att byta julklappar. Man köper en present och lägger den i en säck med alla andra klappar. Sedan får man dra upp en klapp som man sedan får öppna och ta hem. Vi avslutar alltid julklappsutdelningen med ett parti "rund-schack". Rund-schack spelar man så här: Det är två lag, jämnt fördelat. Sedan ställer man sig på ett led, den första i ledet gör ett drag, sedan är det den andres tur och så vidare. Det vinnande laget blir korade till rund-schackens julmästare.

I år var det vårat lag som blev "Rund-schackens julmästare 2009" och det är jag mycket stolt över. Vi hade trots allt Herbert i vårat lag, han är en riktig rackare på schack alltså - inte för att skryta eller så men jag gjorde en hel del smarta drag jag med!

I julklapp fick jag fem bönder, 2 torn och en burk inlagda ägg - tack så hemskt mycket Bert-Åke!

Innan jag slutar skriva och går och packar till Lettland ska jag bara lägga upp en bild på min snitsiga utstyrsel idag.


Hatt från Janssons hattmakeri
Peruk från Buttericks
Hundtandsmönstrad kavaj från Gubbshoppen
Rutig skjorta från Myrornas
Helfestlig slips från Gubbfavoriten
Gråa gubb-byxor från H&M
Skärp från H&M
Skor från kvarglömda saker (vårdcentralen)
Beige kappa från Gubbshoppen


Om det är någon som är nyfiken på vad jag hade i påsen är det min julklapp till schackklubben: En rubiks kub.

Ha det underbart!

/Bestefarsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0