Grattis Ivar!

Hej go vänner! Min dag började runt 5 med en gryningspromenad i Djurgården - riktigt mysigt faktiskt. Jag ringde färdtjänsten och bad dem skjutsa mig dit. De låter otroligt irriterade varje gång jag ringer, det känns inte så trevligt. Nu på julen ska man vara både glad och trevlig! Men inte tänker jag ge igen med samma mynt, jag tänker inte låta färdtjänstens personal göra mig irriterad utan jag tänker fortsätta vara lika trevlig som jag brukar vara!

Idag fyller även min kusins barnbarnbarns år, Ivar heter han minsann. Därför bestämde jag mig för att åka till deras hus i Gävle, där de så snyggt bor. Det var ett trevligt firande. Jag gav Ivar en hörapparat som han så snyggt hade skrivit på önskelistan. Lite extra mynt kan man ju få lägga ut när han fyller 70 jämt!

Jag kom just hem och har nu börjat planera inför julhelgen. Så här hade jag tänkt mig:

Måndag 22/12 - Uffe och jag ska byta julklappar och julpyssla.
Tisdag 23/12 - Sista julklappshandel för att sedan åka upp till stugan i Härjedalen.
Onsdag 24/12 - Traditionellt julfirande i Härjedalen.
Torsdag 25/12 - Julmys med släkten i Härjedalen.
Fredag 26/12 - Shoppa på mellandagsrean hemma i Stockholm.
Lördag 27/12 - Schackklubben träffas för att byta julklappar.
Söndag 28/12 - Kåge och jag tar färdtjänstens flygplan till Lettland.
Måndag 29/12 - Handla horor, sprit och mat.
Tisdag 30/12 - Jag och Kåge ska på spa och bara vara.
Onsdag 31/12 - Firar ett hejdundrades nyår i Lettland.
Torsdag 1/1 - Åker hem till Sverige igen.

Som ni ser är jag en ganska upptagen gubbe som vill utnyttja julens alla dagar. Därför kommer jag, bli inte alltför ledsna nu, inte blogga på ett tag. Jag kommer ta en liten julpaus nu på tisdag när jag far i väg och kommer nog hinna med ett litet inlägg när jag kommer hem från Härjis - som jag kallar det så snyggt! Sedan blir det lite inlägg när jag kommer hem men inga när jag och Kåge åker till Lettis - som jag kallar det så snyggt. Men sen mina vänner, flyter bloggandet på som vanligt!

Jag ska även hinna med att ringa en fotograf och en bloggdesignare som kan ändra utseendet på min blogg - den är så alldaglig, det känns inte så roligt. Jag vill att ni ska känna att jag faktiskt är ung och underhållande, fast ändå gammal.

Nu kära vänner, ska jag se längdskideåkning i SVT - min goda vän Sture deltar faktiskt! Egentligen tycker jag inte man ska tävla i längdskidor, det ska man bara njuta av.

Ha en underbar dag och njut av att vara lediga!

/Bestefarsan


Från vänster: Ivar, jag och Olof.
Jag vet inte vad som hände med mina ögon, blundade eller något - så tokigt det kan bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0