Riksdagen, min forna arbetsplats

Hej gott folk!
Idag kände jag när jag vaknade : vore det inte underhållande att åka in till Stockholm idag, för att titta på alla glada människor såhär i juletid?
Jag beslutade mig för det, och (ungdomlig som jag är) tog jag tunnelbanan in till T-centralen. Där träffade jag på några av grabbarna ifrån schack-klubben. Jag såg även min systerssonson, som stod och spelade munspel. Det är alltid lika kul att träffa på släkten!

Hursomhelst, när jag vandrade omkring bland alla lyckliga fina stockholmare kom jag på att jag kanske borde gå förbi min gamla arbetsplats : Riksdagen. Ja, inte för att skryta eller så, men under 1700-talets andra hälft så var jag mycket framstående innom det dåvarande arbetarpartiet. Jojo, det var tider det! Ja, inte för att skryta eller så, men jag finns ju avbildad på flera tavlor, och även som staty. Det är fina grejer det!

Efter besöket så tog jag mig hem igen. Lite brottom hade jag, eftersom mitt besök blev ganska fördröjt av en stökig skolklass som också tyckte att Riksdagen var en lämplig plats att åka till just idag.
När jag skulle hem ringde jag till färdtjänsten, jag hade blivit lite trött i fötterna. Så jag kom säkert hem.

Nejnu hörrni, nu är det väl snart dags för ett spännande program av Antikrundan, eller vad säger ni?

/Bestefarsan



Jag och Fredde, som jag kallar honom så snyggt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0